НАТО: арабський форматСША взялися за створення військового альянсу кількох дружніх до
них близькосхідних країн. Докладніше... Назад Америка
створює силу за прин-ципом Північноатлантичного альянсу, здатну протистояти
тероризму і військовій експансії Ірану, який попри міжнародні зобов’язання все
ж продовжує таємно розробляти свою ядерну програму. За словами експертів,
«арабське НАТО» може мати у своєму складі Єгипет, Йорданію, Оман, Саудівську
Аравію, Кувейт, Об’єднані Арабські Емірати і Китай…. Як відомо, ще цього року у
березні президент США Дональд Трамп розірвав ядерну угоду з Іраном, а з 6 серпня
відновив санкції проти Тегерана.
Довгоочікуваний мирУ ПІВДЕННОМУ СУДАНІ припинилася громадянська війна. Докладніше... Назад Останній
оголосив незалежність від Судану 2011 року, проте вже 2013-го там спалахнув
внутрішній збройний конфлікт між народностями дінка, до якої належить президент
Салва Киїр, і нуер, представник якої — відправлений у відставку віце-президент
Рієка Машар. Ця війна в і не без того охопленій голодом і руїною країні забрала
десятки тисяч життів, близько чотирьох мільйонів стали біженцями. Нарешті представники
двох народностей — президент і колишній віце-президент — за посередництва
Судану підписали мирний договір, який передбачає поділ влади між сторонами
конфлікту.
Півтисячі євро — і ти громадянинІТАЛІЯ. У міграційній службі спалахнув бучний корупційний скандал.
Докладніше... Назад Правоохоронці
встановили, що чиновниця міграційної служби з Реджо-Емілії, міста в околицях
Болоньї, три роки поспіль за хабар 500 євро «прискорювала» отримання мігрантами
італійського громадянства. Хто їй платив, уже впродовж місяця здобував
заповітний паспорт громадянина країни ЄС, тоді як за звичайних умов його
очікування триває значно довше. Доведено, що італійське громадянство
корупційним шляхом в Реджо-Емілії отримали понад 300 осіб.
А президент протиМОЛДОВА. Президент Ігор Додон пригрозив мітингами в разі обмеження
його повноважень парламентом. Докладніше... Назад Проросійськи
налаштований політик пообіцяв вивести людей «на площу», якщо після
парламентських виборів 24 лютого 2019 року у нього «не буде можливості впливати
на внутрішню політику держави». Наразі він є супротивником прагнення його
країни асоціації з Євросоюзом і всіляко лобіює російський вектор молдовської
політики. Йому протистоїть демократично налаштований парламент.
Сенсаційний технологічний проектУ КИТАЇ побудують найбільший у світі підводний тунель. Докладніше... Назад Велетенська
труба завдовжки 135 км і діаметром понад 10 м проляже від материкового
узбережжя Китаю до острова Тайвань. Нині вчені вже підійшли до фінальної стадії
проектування побудови тунелю, запуск у дію якого заплановано на 2030 рік. У цій
трубі максимальна швидкість руху очікується на рівні 250 км/год. Причому
одночасно пролягатимуть одразу дві залізничні колії, котрі дадуть змогу поїздам
рухатися одночасно у протилежних напрямках.
Таке не повинно повторитисяЯПОНІЯ хвилиною мовчання вшанувала пам’ять жертв ядерної атаки США
на Хіросіму. Докладніше... Назад 6
серпня 1945 року над містом розірвалася бомба, яка забрала десятки тисяч
життів. «Ми повинні досягти миру, вільного від ядерної зброї. Відмова від
ядерного озброєння має стати цінністю, єдиною для всіх людей у
всьому світі», — зазначив мер Кадзума Мацуї. Він також наголосив,
що «сьогодні в світі залишається ще понад 14 тис. ядерних боєголовок», і
висловив думку, що «деякі країни із помпою заявляють про націоналізм і
займаються модернізацією свого ядерного потенціалу», замість того щоб іти
шляхом ядерного роззброєння.
Вітри перемінКУБА. Парламент схвалив проект нової конституції. Докладніше... Назад Уперше
спрощено законодавство для залучення іноземних інвестицій. Відповідно до нових
правил, потенційні інвестори більше не зобов’язані подавати в міністерство
зовнішньої торгівлі та іноземних інвестицій Куби техніко-економічне
обґрунтування своїх проектів. Скасовується і вимога про надання на початковій
стадії матеріалів про ймовірний уплив проекту на дов-кілля і його відповідність
«інтересам в області оборони». Крім того, скорочуються терміни розгляду і
затвердження інвестиційних проектів. Кубинська влада неодноразово наголошувала
на необхідності активнішого залучення інвестицій.
|
Версія для друку На головну Хоч пішки ходи Руслана ЗІНЧЕНКО.
Понад
два тижні — від 14 липня — кияни їздять на комунальному транспорті за новими
тарифами. За одну поїздку в трамваї, тролейбусі, автобусі та метрополітені
тепер треба викласти 8 гривень. Відтак пересуватися маршрутними таксі тепер
стало дешевше. ПРО ПОДОРОЖЧАННЯ міська влада попереджала
заздалегідь. Люди обурювались, але на акції протесту, до яких закликали деякі
політичні сили, не йшли. По-перше, різні партії і рухи вже настільки втратили
авторитет у суспільстві, що ніхто не хоче «вестися» на їхній, скажемо відверто,
піар. По-друге, підвищення тарифів на проїзд не надто хвилює пенсіонерів, адже
для них він залишився безкоштовним. Молодь здебільшого переймається іншими
проблемами, адже літо — канікули, відпочинок, вступна кампанія... Решта ж киян,
на плечі яких в основному і ліг новий фінансовий тягар, настільки втомлені,
заробляючи хліб насущний, що на акції сил не залишається. Втім, була надія, що,
може, влада «полякає» та й відступиться... Надія не
справдилась. У комунальних підприємствах Київпастранс та Київський метрополітен
зростання тарифу вдвічі пояснюють економічною доцільністю — інакше, мовляв,
настане транспортний колапс. Щоправда, пасажири, яким доводиться чи не щодня
годинами у нещадну спеку в наземному транспорті простоювати у заторах,
вважають, що він уже давно настав. І боротися з ним треба не підвищенням
тарифів, а, насамперед, докорінними змінами в організації руху транспортних
потоків міста. А займатися цим мають спеціалісти, а не чиновники мерії. Окрім цього,
обурює абсолютна фінансова непрозорість комунальних транспортних підприємств.
Люди не знають реальних обсягів пасажиропотоків, доходи транспортників, куди й
на що витрачаються гроші. Про рекламу — окрема мова. У метрополітені, який
постійно скаржиться на збитковість, уже нема місця, де б її не було. Залишилося
хіба що вішати рекламні таблички пасажирам на спини при вході. До речі,
багатьох киян просто шокує, що навіть гарні, художньо оздоблені центральні
станції повністю заклеєні рекламними постерами. Водночас скільки грошей має від
цього метрополітен, ніхто не звітує. Окрема мова
й про пільговиків. «Я мешкаю на Борщагівці, а працюю на Подолі, — розповідає
киянка Олена Вишинська. — Щоб дістатися роботи, маю скористатися трьома видами
транспорту. Тож тепер кожного робочого дня сплачую 45 гривень за проїзд.
Чоловік користується трамваєм. Місячний проїзний на нього до подорожчання
коштував 170 гривень, а тепер він віддав за нього 390. Це більш ніж удвічі! А
половина пасажирів, явно не пенсійного віку, заходячи у вагон, кидають крізь
зуби кондуктору: «Посвідчення». При цьому ніхто ніяких документів не показує, а
якщо працівник просить це зробити — відгукуються лише поодинокі пільговики.
Решта може взагалі грубо відповісти. Чому я, мати двох школярів, маю «тягнути»
на собі цих людей? Не вірю, що всі вони — учасники бойових дій...» З цього
приводу глава експертно-аналітичної ради Українського аналітичного центру Борис
Кушнірук наголошує, що задля фінансової прозорості вже давно потрібно було
відмовитися від безоплатного проїзду в громадському транспорті. «У багатьох
європейських країнах пільговий проїзд є нормальною практикою, — каже експерт. —
Але всі пільги — монетизовані. Причому право на пільговий проїзд мають не
тільки жителі конкретного міста, а всі жителі країни. Запровадження так званої
«карти киянина», по якій надається право на пільговий проїзд лише киянам, по
суті, порушує конституційні права громадян з інших регіонів». Перелік
нарікань жителів столиці у бік транспортників та Київської мерії можна
продовжувати дуже довго. Але найголовніше: ніхто з киян не вірить, що зростання
тарифів хоч якось поліпшить ситуацію. «Якби я побачив, що завдяки моїм та інших
киян «інвестиціям» у вигляді талонів, жетонів, проїзних у місті з’явилося
більше нових та сучасних автобусів, зручних маршрутів, інформаційних табло, а
сам комунальний транспорт став швидким та комфортним, то переконував би інших у
необхідності підвищення плати за проїзд, — каже працівник однієї з київських
ІТ-компаній Влад Мішалов. — Але поки що — жодної позитивної зміни. Тепер
принципово їздитиму «зайцем». Вважайте, це моя особиста акція протесту. Припиню
її, коли нарешті побачу, що гроші киян ідуть на потреби міста, а не в кишені
чиновників». До речі,
експерти впевнені: підвищення тарифу на проїзд у громадському транспорті в
столиці спричинить ланцюгову реакцію — ціни на проїзд виростуть по всій
Україні... Версія для друку На головну |
- З повідомлень інформагентств
Оце так кубло! ЧитатиНІМЕЦЬКА щоденна газеа Süddeutsche
Zeitung за результатами проведеного в Києві та Одесі журналістського
розслідування заявила, що від корупції на митниці Українська держава втрачає
близько 4,8 мільярда доларів на рік. У розпорядженні журналістів опинилися
документи з даними щодо тисяч вантажів, які проходять через український кордон,
що дало можливість відстежити їхній шлях. Німецькі журналісти стверджують, що,
крім митників, до схем залучені також співробітники Служби безпеки України,
поліції, Державної прикордонної служби та Генеральної прокуратури.
Хочуть мандрувати?.. ЧитатиПОЛІГРАФКОМБІНАТУ «Україна»
роботи ніколи не бракувало, а сьогодні значно побільшало. Як повідомляє
Держприкордонслужба, за нинішній рік українці оформили понад три мільйони
біометричних паспортів для подорожей за кордон. Також за вказаний період наші
співвітчизники отримали 725 тисяч посвідчень особи у вигляді ID-карток.
...Скоріше, працювати ЧитатиНЕ ТАК ДАВНО у Національному банку
повідомляли, що заробітчанські гроші (протягом січня—березня офіційними та
неофіційними шляхами переказано в Україну 2,614 млрд дол., а за весь минулий
рік — 9,331 млрд дол.) фактично утримують курс гривні. Водночас, згідно з
інфляційним звітом НБУ, трудова міграція є одним із факторів сповільнення
економічного зростання. Так, тривалий відтік робочої сили з України високими
темпами посилюватиме диспропорцію між попитом і пропозицією на вітчизняному
ринку праці. Найбільше страждатимуть будівництво, промисловість, сільське
господарство, галузь транспорту та зв’язку. Виходить замкнене коло...
Обіцяють залізних птахів ЧитатиАВІАЦІЯ — дуже важлива складова
обороноздатності будь-якої країни. Командувач Повітряних cил ЗСУ
генерал-полковник С. Дроздов повідомив, що авіапарк нинішнього року поповниться
близько 30 відремонтованими і модернізованими літаками — винищувачами МіГ-29 та
Су-27, штурмовиками Су-25. Нині підприємствами оборонно-промислового комплексу
ведеться робота над модернізацією літака Су-24МР. Крім того, техніку, зокрема
РЛС П-18 різних модифікацій та цифрові РЛС «Пелікан», одержать підрозділи
радіотехнічних військ.
Скільки коштує волевиявлення Читати«ДУХ ВИБОРІВ» уже витає над країною — до
них залишився рік. Обрати керманичів для народу — «задоволення», як відомо,
небезкоштовне і недешеве. У Центрвиборчкомі затвердили обсяги видатків на
проведення кампанії. Загальна сума витрат, запланованих на наступний рік, —
майже 4,8 мільярда гривень. Проведення виборів президента обійдеться у 2
мільярди 354 мільйони 880 тисяч гривень, складу парламенту — 1 мільярд 949
мільйонів 620 тисяч гривень. На місцеві вибори передбачено надати місцевим
бюджетам 247 мільйонів 11 тисяч гривень.
Свобода слова в небезпеці ЧитатиТІЛЬКИ у липні Національна спілка
журналістів зареєструвала вісім атак на представників ЗМІ. За словами голови
НСЖУ С. Томіленка, практично всі нападники не покарані згідно із
законодавством, а якщо й має місце якась санкція, то це зазвичай штраф у
розмірі кількасот гривень. Таким чином, в Україні вже усталилася система
безкарності, що неабияк загрожує не лише особистій безпеці журналістів, а й
суспільству в цілому. Адже засоби масової інформації — це фактично його
«дзеркало», і їхня безперешкодна незалежна та професійна робота — фактор, що
визначає шлях демократичного і цивілізованого розвитку держави.
Дивімось наше ЧитатиНИНІШНЬОГО року у прокат вийдуть 18
українських фільмів (14 із них створено за державної підтримки). Жанри — на
будь-який смак: комедії, пригодницькі стрічки, драми, бойовики, трилери...
Невже дочекалися, що на український кінематограф, здатний продукувати хорошого
рівня продукт, нарешті звернула увагу держава? Не наврочити б...
Що обирають відмінники? ЧитатиМІНОСВІТИ оприлюднило десяток спеціальностей
із найбільшим прохідним балом. Це «Стоматологія», «Міжнародне право»,
«Міжнародні відносини», «Міжнародні економічні відносини», «Журналістика»,
«Політологія», «Менеджмент соціокультурної діяльності», «Історія та археологія»,
низка філологічних спеціалізацій — китайська, шведська, японська та інші мови
(понад 185 балів).
|