«Паливні» протестиФРАНЦІЯ. Країною прокотилися масові протести проти підвищення цін
на пальне. Докладніше... Назад Президент
Еммануель Макрон хоче зменшити розрив між ціною дизельного палива та бензину в
рамках своєї стратегії поступової відмови Франції від викопного палива.
«Вуглецева траєкторія» вимагає постійного збільшення цін, особливо на дизельне
пальне. Податки на нього зросли на 7 євроцентів, і уряд планує їх ще збільшити
найближчими роками. Податок на бензин збільшили на 4 євроценти… У соцмережах
утворився стихійний рух «жовтих жилетів», не задоволених істотним зростанням
цін на пальне. Протестувальники впізнають одне одного на вулицях за жовтими
аварійними жилетами, покладеними під лобове скло автомобіля. Минулими вихідними
у масштабних акціях протесту у країні взяли участь 300 тисяч осіб, які
паралізували транспортний рух навколо більш ніж 2 тисяч стратегічних об’єктів.
Проте влада не поступається.
Проблемна ядерна угодаІРАН сподівається, що Європа збереже ядерну угоду попри вихід із
неї США. Докладніше... Назад «Наразі
є кілька неясних моментів у питанні імплементації захисного механізму ЄС щодо
торгівлі з Іраном через американські санкції. Однак ми сподіваємося, що
європейці зможуть зберегти угоду», — заявив речник МЗС Ірану Бахрам Кассемі.
Нині Євросоюз намагається виробити спеціальний механізм для торгівлі з Іраном у
недоларовій валюті, аби тільки залишилась ядерна угода. Він дозволив би
Тегерану купувати європейські товари в обмін на нафту й газ. Як повідомлялося,
5 листопада США повторно запровадили санкції, скасовані після підписання
Іранської ядерної угоди. Про вихід Вашингтона з цієї домовленості Дональд Трамп
заявив у травні.
Прийом біженців по-новомуІТАЛІЯ. Сенат підтримав антиміграційний закон. Докладніше... Назад Парламентарі
проголосували за постанову про безпеку та міграцію, яка змінює законодавство
щодо прийому біженців. Серед іншого «декрет Сальвіні» (його підготував глава
МВС Маттео Сальвіні) полегшує депортацію шукачів притулку. Сам автор закону
назвав волевиявлення сенату історичним. Тепер за документ має проголосувати
нижня палата парламенту. Експерти певні: вони схвалять документ, який
відображає настрої суспільства.
Політичне «газове питання»ПОЛЬЩА остаточно погодила і підписала довгостроковий контракт на
постачання газу
зі США. Докладніше... Назад Державна
нафтогазова компанія «PGNiG» й американська «Venture GlobaLNG» уклали угоду на
постачання останньою до Польщі двох млн тонн скрапленого газу впродовж двох
десятиліть. Досі більшу частину блакитного палива поляки купували у російського
«Газпрому», що є чинником політичного тиску Москви на всі країни, залежні від
російського газу. За словами президента Анджея Дуди, вже найближчим часом
Варшава має намір удвічі збільшити потужність свого газового термінала у
Свиноусті.
Розлучення відтерміновуєтьсяВЕЛИКА БРИТАНІЯ. Процес виходу країни зі складу ЄС може
затягнутися ще на два роки. Докладніше... Назад Головний
переговірник Євросоюзу з питань Brexit Мішель Барньє запропонував перенести
дату остаточного «розлучення» Сполученого Королівства з ЄС із 2020-го на 2022-й
рік. «У перехідний період Велика Британія все ще буде зобов’язана жити відповідно
до всіх законів ЄС і рішень Європейського суду. У той же час на майбутнє
належатиме переукласти ще чимало торговельних угод», — заявив він. Як відомо,
14 листопада уряд Терези Мей схвалив проект угоди з Євросоюзом щодо Brexit. При
цьому багато британських парламентарів розкритикували прем’єра за
«поступливість перед ЄС». Експерти не виключають імовірності, що найближчим
часом Терезі Мей загрожує відставка.
Фуего прокинувсяУ ГВАТЕМАЛІ оголосили евакуацію через потужне виверження вулкана
Фуего. Докладніше... Назад Вулкан
Вогню («фуего» означає «вогонь») заввишки 3763 метри розташований у західній
частині Гватемали. Він належить до тихоокеанського вулканічного поясу, відомого
своєю надзвичайною активністю. Зокрема, цього року в червні у результаті
виверження Фуего загинули понад 100 осіб. Нинішнє виверження ще потужніше. Але
про нього попередили завчасу. Кілька тисяч людей, які проживають поблизу гори
Вогню, були екстрено евакуйовані зі своїх осель. |
Версія для друку На головну Хороші — за гроші Маргарита СИТНИК. Проблема
поганих доріг в Україні, без перебільшення, споконвічна. Останніми роками
«Укравтодор» активно взявся їх ремонтувати, але до повного оновлення мережі
автошляхів, протяжність якої — 169,5 тис. км, звісно, ще далеко. Та й не
відомо, як після виборів буде із фінансуванням. Тому, як альтернативу ремонту
старих доріг, влада пропонує будувати платні магістралі. НИНІШНЬОГО року набув чинності закон, який дав цьому
зелене світло. Згідно з його положеннями, приватні компанії на умовах концесії
(договір про передачу господарських об’єктів, що належать державі чи
територіальній громаді, в тимчасову експлуатацію іншим державам, іноземним
фірмам, приватним особам) зможуть будувати дороги загального користування
державного значення та брати платню за проїзд ними. Під його чинність не
підпадають існуючі автошляхи. Рішення про проведення концесійного конкурсу
прийматиме уряд. У документах зазначатимуться технічні параметри дороги, базові
фінансові показники надання її в концесію, граничний її термін, маршрут
альтернативного безоплатного проїзду тощо. Свої витрати
інвестор повертатиме із плати за проїзд, за експлуатацію об’єктів дорожнього
сервісу, придорожньої інфраструктури, розміщення реклами, логістичних центрів,
ліній зв’язку тощо. Крім цього, передбачаються гарантії компенсації: якщо не
буде забезпечено мінімально необхідна інтенсивність руху автомобілів, який
дасть змогу окупити витрати, їх має відшкодувати держава. У
профільному парламентському комітеті наголошують на очевидних плюсах і самої
ідеї, і закону, який визначає її втілення. А концесійним «первістком» має стати
магістраль Львів — Краковець завдовжки 84,4 км, про будівництво якої говорять
кілька років (існуюча М-10 в об’їзд Львова протяжністю 109,3 км та
інтенсивністю руху 8400 авто на добу не може впоратись із потоком машин, що
прямують з України в Європу чи навпаки). Ще 2015-го «Укравтодор» уперше
оголосив концесійний конкурс, але обидві заявки було відхилено. Нині, після
врегулювання законодавства, проект поновили. За словами чільника головної
автодорожньої організації С. Новака, триває перевірка всіх ділянок майбутньої
дороги та оформлення документації, усе це планують завершити до кінця року. На
початку наступного буде подано звернення до Кабміну про оголошення конкурсу для
потенційних інвесторів. Його
переможець займатиметься будівництвом, утриманням та ремонтом чотирисмугової
дороги, яка буде мати добову пропускну спроможність близько 14 тисяч легкових
автомобілів або до 10 тисяч транспортних одиниць загалом. Орієнтовна швидкість
руху — 120 км/год. Планують упоратися з будівництвом за 4-5 років. Термін
концесії — до 49 років. Вартість проїзду майбутньою «дорогою мрії» ще не визначена.
Міністр інфраструктури В. Омелян раніше заявляв, що ціна за кілометр сягне
«середньоєвропейських» 20—70 євроцентів (6,63—23,19 грн). Водночас С. Новак
цифри підкоригував — не дорожче десяти євроцентів, тобто 3,14 грн/км. Щоправда,
потенційні інвестори за можливість збудувати автобан в Україні не чубляться і
навіть у чергу не стають. Як повідомив глава «Укравтодору», взятися за проект
готові «кілька серйозних європейських компаній». Натомість у вітчизняних,
переконаний чільник відомства, навряд чи виявиться достатньо ресурсів, аби їм
могли довірити таку справу. Крім
зазначеного проекту автошляху, існують ще перспективні. Оскільки ключовим
аспектом у виборі є показник інтенсивності руху, то траса Біла Церква — Київ
може неабияк зацікавити інвесторів. Також обмірковують будівництво біля Львова
паралельної дороги Київ — Чоп. Утім, цей,
на перший погляд, суцільний позитив містить ряд серйозних ризиків. Експерти
привертають увагу до таких факторів: недосконалість специфічного законодавства
в сфері забезпечення безпеки дорожнього руху (а культура водіння українців,
м’яко кажучи, потребує поліпшення), мінлива економіко-політична ситуація,
ненадійна судова система, нюанси з достатністю і відповідністю міжнародній
практиці гарантій, які надаються приватному партнеру. Зокрема, зазначена вище
гарантія держави у вигляді компенсації інвестору не є безмежною і становить
максимум 30% запланованого річного доходу. Окрім цього,
є ще один негативний аспект: для будівництва платних доріг доведеться
пожертвувати величезними масивами лісів і лісосмуг та тисячами гектарів орної
землі. До того ж слід постійно контролювати будівництво та використання коштів
— як інвестором, так і державою, бо охочих нажитися за хитрою схемою багато, а
чи реально це робити? Словом, до
цієї ситуації якнайкраще підходить «універсальна» приказка: «Поживемо —
побачимо». Головне — дорожнє питання таки зрушило з мертвої точки. Версія для друку На головну |
- З повідомлень інформагентств
Безальтернативно соціальна ЧитатиМІНІСТР соціальної політики А. Рева заявив,
що державною допомогою того чи іншого виду користуються близько 44% громадян.
Зокрема, станом на сьогодні отримують субсидію п’ять мільйонів домогосподарств.
Рішення щодо мільйона дев’ятисот тисяч ще не прийнято. Наприклад, 923 тисячі
домогосподарств не задекларували жодних доходів, тому їх чекають вибіркові
перевірки. Звичайно, держдопомога потрібна. Але набагато краще було б, аби
Україна вийшла на такий рівень життя, за якого громадяни не потребували б
жодних пільг.
Погрожують перекрити ЧитатиРФ І НЕ ДУМАЄ припиняти агресію щодо
нашої держави. Днями у комітеті з оборони і безпеки тамтешньої ради федерації
пригрозили «за лічені хвилини» перекрити доступ до Азовського моря всім суднам,
які прямують під українським прапором. У відповідь наша сторона заявила, що
реакція на такі дії буде «жорсткою». До міжнародних судів надійдуть позови про
порушення Російською Федерацією міжнародної конвенції з морського права. Тим
часом комітет Парламентської асамблеї НАТО з питань цивільного виміру та
безпеки засудив будівництво Росією мосту через Керченську протоку та дії в
Азовському морі, ухваливши відповідну резолюцію. Та чи допоможе це…
Каста обраних ЧитатиСУДДІВСЬКА гілка влади в Україні — можна
сказати, держава в державі, причому не в позитивному розумінні. Попри суспільну
недовіру служіння Феміді є привілейованим родом занять, що й доводять останні
дані. Так, Офіс із фінансового та економічного аналізу у Верховній Раді заявив,
що із 2013-го по 2016 рік середня пенсія в Україні найбільше зросла у суддів.
П’ять років тому вона ледь перевищувала 12 тис. грн, а в першому півріччі
нинішнього стала більш ніж 25 тис. грн (їх одержує три тисячі осіб). Далі йдуть
військові: від 2373 грн 2013-го до 4206 грн 2018-го (624 тис. чол.). У самих
народних обранців пенсія зменшилася до нинішніх 15,1 тис. грн, які отримує
тисяча колишніх народних слуг. Пенсії за віком зросли на 70% — з 1522 грн до 2579
грн відповідно (одержують 10,5 млн громадян), а соціальні — на 50% (із 976 грн
до 1456 грн). Такий вид виплат допомагає вижити 121 тис. українців.
Пом’якшили, щоб не замерзали ЧитатиУРЯД опублікував постанову, що
затверджує нові умови постачання природного газу тепловиробникам для потреб
населення. Відтепер вимога до розрахунків за попередній період зменшена з 90%
до 78%, а для теплопостачальних підприємств, що перебувають під управлінням
Фонду держмайна, — до 60%. Утім, ця «поблажка» тимчасова: діятиме з 1 грудня
нинішнього року до 1 квітня наступного.
Газ на-гора ЧитатиЗА ДАНИМИ «Укртрансгазу», добовий видобуток
блакитного палива в Україні у середині листопада сягнув 59 млн кубометрів на
добу. Це рекорд за чотири роки. Нагадаємо, на «Укртрансгаз» припадає близько
74% видобутку газу, 20% — на приватні компанії і 4% — на «Укрнафту». Загалом
від початку року (за 321 добу) добуто 18,3 млрд куб. м блакитного палива. У
планах уряду — довести показники до 27 млрд кубометрів щорічно, з яких 20 млрд
кубометрів припадатиме на «Укртрансгаз».
Штрафують «гонщиків» ЧитатиУ ПЕРІОД із 16 жовтня по 13 листопада,
відколи повноцінно діє система фіксування швидкості автомобілів із допомогою
приладу TruCam (установлено понад двадцять радарів на дорогах країни),
патрульні поліцейські винесли 8,1 тисячі постанов щодо притягнення до
адміністративної відповідальності. Виписано штрафів на суму майже 2,3 млн грн.
Водії-порушники сплатили добровільно вже 1,3 млн грн (58%). Як підкреслюють у
Нацполіції, вимірювання проводяться максимально відкрито: усі місця, де встановлено
радари, вказані на карті, вони позначені спеціальними дорожніми знаками, на
місці перебуває патрульний автомобіль з увімкненими маячками синього кольору.
Стережіться: вогонь ЧитатиЗА ДАНИМИ Держслужби з надзвичайних ситуацій,
від початку року внаслідок пожеж загинула 1471 особа. На жаль, у вогні гинуть і
діти. Найпоширенішими причинами трагедії є порушення правил безпеки під час
користування побутовими приладами, обігрівачами, пічним опаленням, куріння в
ліжку та зловживання спиртними напоями, несправність електромережі. У ДСНС
закликають не залишати самих малолітніх дітей, йдучи з дому, вимикати
електроприлади, уникати перевантаження мережі, дбати про справність
обігрівачів та печей.
Не вважають за необхідне ЧитатиСОБОР єпископів УПЦ МП оприлюднив
постанову, згідно з якою російська гілка православ’я в Україні відмовляється
брати участь у створенні автокефальної української православної церкви. Вище
духовенство дотримується думки, що процес надання томосу про автокефалію є
«штучним» і «не відображає внутрішньої церковної необхідності». Таким чином, є
підстави вважати, що церква під московським протекторатом гальмуватиме
подолання церковного розколу в Україні (до чого свого часу неабияк долучилася).
У нас сидіти краще ЧитатиНА ПОЧАТКУ війни на Донбасі в тюрмах на
нині окупованих територіях залишалося близько 16 тисяч засуджених. За
інформацією Уповноваженого Верховної Ради з прав людини Л. Денісової, 895
тамтешніх ув’язнених (470 із Донецької області і 425 з Луганської) надіслали
звернення з проханням про переведення їх на підконтрольну територію. Прагнення
сидіти в українських тюрмах цілком зрозуміле: як пояснила Л. Денісова, бойовики
використовують в’язнів як безкоштовну робочу силу, а також примушують до участі
в бойових діях. Наша сторона готова забрати всіх. Щоправда, це палиця на два
кінці: за даними представника України в гуманітарній підгрупі Тристоронньої
контактної групи І. Геращенко, кілька років тому кількасот ув’язнених удалося
повернути на нашу територію, дехто з них був завербований (намагалися
влаштовувати бунти у в’язницях тощо).
—
Буду комунальні платіжки розносити. В такому костюмі все ж веселіше. Мал. А. Василенка.
|