Архів
Вівторок,
29 січня 2019 року

№ 8 (19655)
  Про нас
  Реклама
  Поточний номер
ico   Передплата

Шукати фразу повністю
      У номері:Пост здоров’я
  • За рубежем
На противагу «жовтим жилетам»

ФРАНЦІЯ. У Парижі понад десять тисяч людей вийшли на «Республіканський марш свобод».

Докладніше...
Угода як камінь спотикання

ВЕЛИКА БРИТАНІЯ. Вихід країни з ЄС за жорстким сценарієм неприйнятний.

Докладніше...
Увірвався народний терпець

У ВЕНЕСУЕЛІ розгортається нова хвиля протестів проти президента Ніколаса Мадуро і його уряду.

Докладніше...
Рішуча вимога конгресові

США. Дональд Трамп не виключив імовірності чергового «шатдауну» федерального уряду.

Докладніше...
Число жертв зростає

БРАЗИЛІЯ. У штаті Мінас-Жераїс прорвало дамбу, що стримує потік відходів залізорудної шахти.

Докладніше...
Вічне протистояння

АФГАНІСТАН. У північній провінції Балх бойовики «Талібану» захопили КПП.

Докладніше...
Небажані шукачі притулку

НІМЕЧЧИНА. Впродовж минулого року з країни було вислано рекордну кількість біженців.

Докладніше...
Версія для друку          На головну
  • Освітня панорама

Дев’ятикласники дістали відстрочку

Олена КОЩЕНКО.

УЧНІ 9-х класів не складатимуть державну підсумкову атестацію наприкінці навчального року за технологією ЗНО. Міністерство освіти вирішило відтермінувати нововведення, про яке було оголошено завчасу. Як і попередніми роками, випускники базової ланки загальноосвітньої школи здаватимуть ДПА письмово у школі. Державну підсумкову атестацію за технологією ЗНО складатимуть лише учні 11-х класів, а також студенти закладів вищої (коледжі й технікуми) та професійної освіти, які цього року завершуватимуть повну загальну середню освіту. Відповідне роз’яснення надало Міністерство освіти та науки у зв’язку з численними зверненнями учнів та їхніх батьків щодо проходження державної підсумкової атестації у формі ЗНО у 9-му класі.

Фахове ЗНО для вчителів

СТАРТУВАЛА програма сертифікації для вчителів молодших класів. Поки що вона відбуватиметься виключно на добровільній основі. Кожному, хто успішно складе комплексний сертифікаційний іспит, одразу на 20% буде підвищено зарплату, яку виплачуватимуть три роки поспіль. На сьогодні зголосилися пройти фахову сертифікацію сімсот учителів початкових класів на всю країну.

Серед новітніх вимог до педагогів не тільки безпосереднє знання предмета (а їх доведеться підтвердити, склавши спеціальний поглиблений тест ЗНО), а й громадянська та історична компетентність, а також володіння комп’ютерними технологіями, які сьогодні є невід’ємним елементом навчального процесу. Наразі, якщо вчитель «провалився», це не матиме для нього наслідків і не позначиться на оплаті праці. Втім, за два роки сертифікація стане обов’язковою для шкільних педагогів. З усіма відповідними висновками для «двієчників».

Освітній омбудсмен

З 1 СІЧНЯ законодавчо дістала «зелене світло» нова державна служба — освітнього омбудсмена, покликана захищати права учнів та вчителів. Згідно із законом «Про освіту», його призначає уряд на п’ять років, причому лише на один термін.

Служба омбудсмена повинна буде розглядати отримані скарги не більше одного місяця. «Якщо скарга обґрунтована, освітній омбудсмен протягом п’яти робочих днів вживає заходів до поновлення та захисту порушених прав заявників. Так, омбудсмен може надати потрібні роз’яснення та рекомендації закладам і органам місцевого самоврядування, дати консультацію заявнику і навіть представляти його інтереси в суді», — роз’яснили у Міносвіти.

Укотре про шкільні туалети

ДОСІ ще далеко не в усіх українських школах є теплі туалети для дітей. Подекуди в селах учням за потреби доводиться виходити на вулицю. Іноді вони навіть бояться ходити в туалет, бо замість унітаза — глибока яма. Часто-густо у вбиральні взагалі немає кабінок і окремих дверей… Чи треба доводити, що туалет у школі також є базовою освітньою потребою? Школяр не буде нормально навчатися, якщо постійно відчуває дискомфорт.

Нинішнього року на облаштування туалетів у сільських школах Міносвіти надало 267,3 мільйона гривень. Відомство повідомило, що всі ці кошти буде спрямовано на ліквідацію вуличних шкільних туалетів при сільських школах і обладнання їх безпосередньо у навчальному приміщенні. Також зазначається, що планується проведення ремонтних робіт у наявних убиральнях. Зокрема, їх обіцяють оснастити перегородками та дверима.

Досі опалюються печами

ПОНАД тисяча шкіл у сільській місцевості, а точніше, 1116 (7% від загального числа) ще й досі опалюються печами. Така ж ситуація і з дитсадками: з 12 тисяч дошкільних закладів на пічному опаленні працюють 541 (6%). Такі дані навела Держпродспоживслужба.

Що стосується ПТУ, інтернатів та закладів вищої освіти, то серед них не під’єднані до центрального опалення та котелень менш як 1%.

Соціальний портрет українського вчителя

ДЕМОГРАФИ мовою цифр і фактів змалювали узагальнений соціологічний портрет українського вчительства. Ось тільки деякі його характерні риси.

Шкільна педагогіка — виключно жіноча професія: 96% викладачів шкіл є сьогодні представниці слабкої статі.

Водночас шкільні вчителі — люди здебільшого сімейні. 81% їх живуть у зареєстрованому шлюбі, ще 2% перебувають у цивільному.

На жаль, під час всеукраїнського опитування 82% педагогів зізналися, що відчувають недостатню повагу до своєї діяльності як з боку батьків учнів, так і самих дітей. Ці моральні втрати не компенсовує зарплатня. Далеко не кожний учитель може собі дозволити повноцінне дозвілля, надто таке, яке сприятиме розширенню світогляду. 71% педагогів ніколи не подорожували іншими країнами з туристичною метою. Годі казати про володіння англійською мовою бодай на базовому рівні. Таких, що її опанували, не набереться й 8%.

Інклюзивна освіта

УПРОДОВЖ року близько 8 тисяч дітей, які раніше були обмежені у доступі до повноцінної освіти, дістали можливість навчатись у закладах інклюзивної освіти. В них уже навчається 12 тисяч дітей з особливими потребами.

Як зазначила міністр освіти Лілія Гриневич, раніше, коли дитина з інвалідністю мала йти в перший клас, батьки були змушені звертатися до психолого-медико-педагогічних консультацій на рівні області. Ці консультації працювали здебільшого за медичним підходом. Тобто вони лише визначали, куди дитині піти, — зазвичай в інтернатний заклад. Тепер ця практика відійшла в минуле, бо в Україні створюється мережа інклюзивно-ресурсних центрів. Їх уже налічується 477. Такі центри визначають індивідуальну програму розвитку дитини й направляють її в інклюзивний клас школи. Таким чином, діти з особливими потребами дістали змогу навчатися якнайближче до дому, залишатися в родині й соціалізуватися.

Крім того, Міносвіти ухвалило нові ліцензійні умови, якими зобов’язало задовольняти всі вимоги безбар’єрності не тільки школи, а й вищі навчальні заклади. На жаль, безперешкодний доступ для осіб з особливими потребами до першого поверху забезпечений лише в 70% закладів і навіть у них пандуси не завжди відповідають нормам.

Версія для друку          На головну
  • З повідомлень інформагентств
Законотворці взялися за землю
Читати
Живемо в борг
Читати
Визнано винним
Читати
Каже, що платити не треба
Читати
Хто перший в Уругвай?
Читати
Формують електоральні списки
Читати
Наторгували з «майстернею світу»
Читати
На перейменування — три місяці
Читати





При використанні наших публікацій посилання на «Сільські Вісті» обов’язкове