Вітчизняна преса — заручник «Укрпошти» Підготувала Дані передплати періодичних видань на 2019-й через відділення ПАТ «Укрпошта» свідчать про падіння передплатних тиражів місцевих газет та журналів до рівня 87% показників станом на 1 січня минулого року. При відновленні передплатних показників національної преси на рівні 92% загальний підсумок передплатної кампанії — 2019 становить 90% до рівня тиражів-2018 (або 7 млн 810 тис. примірників). ТАКІ дані на запит Національної спілки журналістів України надав генеральний директор ПАТ «Укрпошта» Ігор Смілянський. У НСЖУ наголошують, що загальне падіння передплатних тиражів українських газет за останні два з половиною роки — 25% і більшою мірою воно обумовлене проблемою неякісного поштового доставляння та високих тарифів. «Національний друкований інформаційний простір і далі скорочується, як і в минулі роки, — коментує статистичні дані голова НСЖУ Сергій Томіленко. — Особливо непокоять темпи скорочення тиражів місцевої преси, яка нерідко є єдиним джерелом інформації у віддалених районах і селах України. Все це ще раз засвідчує, що без ефективної державної політики підтримки українських газет видавці й надалі залишатимуться заручниками так званих реформувань «Укрпошти». У НСЖУ також зазначають, що за останній рік ділові контакти з менеджментом ПАТ «Укрпошта», на жаль, не були конструктивними через непарт-нерські кроки поштовиків і не привели до позитивних зрушень в організації передплатної кампанії та підвищенні якості поштових послуг. Масове закриття поштових відділень та звільнення листонош, скорочення доступу громадян до поштових послуг не викликає належної уваги урядовців, а заклики Президента України зберегти поштову мережу керівництво ПАТ «Укрпошта» не поспішає втілювати. На думку Сергія Охріменка, директора департаменту з управління тиражем ПрАТ «Сьогодні Мультимедіа» і члена правління Всесвітньої газетної асоціації WAN-IFRA від України, підсумки передплатної кампанії на 2019 рік підтвердили песимістичні прогнози галузі щодо обсягів передплати, зумовлені неефективною роботою «Укрпошти». За період діяльності її нинішнього менеджменту під керівництвом Ігоря Смілянського (а це 2,5 року) обсяги передплатних тиражів скоротилися на чверть — тобто майже на 2,6 млн примірників. Сергій Охріменко також звертає увагу на архаїчні методи «збільшення» попиту на послугу з передплати, які роками застосовує «Укрпошта». Остання звітує про близько тисячі проведених філіями заходів (наприклад, всеукраїнська акція «Я люблю передплату», «Дні передплатника» тощо), але це додало тільки 0,48% усього обсягу передплати друкованих видань. Однак зазначений формальний підхід зберігається в «Укрпошті» роками, хоч його ефективність, як видно зі статистики, надзвичайно низька. Національна спілка журналістів України продовжує наполягати на необхідності реагування керівництва держави на критичну ситуацію з доступом українців до друкованої періодики. Зокрема, на 12 лютого скликається Всеукраїнська нарада редакторів газет, на яку запрошено Президента України, Прем’єр-міністра, міністра інфраструктури, гендиректора ПАТ «Укрпошта», народних депутатів України. |