Архів
П’ятниця,
15 березня 2019 року

№ 21 (19668)
  Про нас
  Реклама
  Поточний номер
ico   Передплата

Шукати фразу повністю
      У номері:Добрий господарВесела світлицяНаша пошта
  • За рубежем
Начувайтеся, маніфестанти

ФРАНЦІЯ. Сенат посилив закон про протидію агресивним учасникам протестних акцій.

Докладніше...
Ще й відлупцювали батогом

ІРАН. Правозахисницю засудили до 38 років ув’язнення та 148 ударів батогом.

Докладніше...
Витрати на оборону

ПОЛЬЩА нарощує видатки на оборону.

Докладніше...
Із президентів у євродепутати

ІСПАНІЯ. Карлес Пучдемон балотується до Європарламенту.

Докладніше...
Парканізація Балтики

ЛАТВІЯ побудувала вже 93 км огорожі на кордоні з РФ.

Докладніше...
Дезінформатор номер один

ЄВРОПАРЛАМЕНТ назвав Росію головним джерелом дезінформації в Європі.

Докладніше...
Міста-душогубки

На ІНДІЮ припадає 22 із 30 міст світу із найзабрудненішим повітрям.

Докладніше...
Версія для друку          На головну
  • З приводу

Замах на театр

Леонід ЛОГВИНЕНКО.

На останній березневій сесії Харківська облрада виявила намір повернути у комунальну власність Харківський національний театр опери і балету імені В. М. Лисенка (ХНАТОБ). Звісно, у часи реформ, коли громади отримують більше прав і грошей, нічого дивного в цьому немає. Однак колектив мистецького закладу виступив проти.

Залишковий принцип

ПОКИ генеральний директор театру Олег Орищенко сидів під дверима сесійної зали, чекаючи на запрошення, намагаюся з’ясувати суть проблеми. Часу на це було багато — «культура» ж запланована наприкінці засідання, бо вона, як відомо, завжди розглядається й фінансується за залишковим принципом.

Те, що проблема з театром постала саме сьогодні, нібито річ звичайна. На думку частини депутатів, оскільки заклад колись належав обласній громаді, тепер його потрібно повернути. Інші вважають, що проект рішення можна розцінювати як певну політичну провокацію, адже Мінкульт, який є власником більшої частини майнового комплексу ХНАТОБу, згоди на передачу приміщення не давав і такої ініціативи взагалі не виявляв.

Окрім того, чи від хорошого життя за минулої влади театр було передано у держвласність? ХНАТОБ тоді був у боргах як в шовках — близько півсотні мільйонів висіло. Тепер же, коли колектив позбувся тягаря і набуває все більшої слави, його хочуть повернути в колишнє «стійло».

Єдиний на сході

ТЕАТР і справді розвивається. Пройшовши експертизу, вступив до престижної асоціації «Опера Європи». Як результат, тепер головує в Асоціації оперних театрів України, до якої належать Одеська, Київська, Львівська, Дніпровська опери. А ще — дитячий оперний театр у столиці.

Директор пишається тим, що кількість вистав зросла. Колись вони грали одну-дві прем’єри на рік, а тепер створюють новий національний продукт чи не щомісяця. Минулого сезону вийшло вісім прем’єр. Виступають не лише в залі, а й на літніх майданчиках, виїздять в область. Чого тільки варта опера «Мазепа», яку в повному форматі зіграли в Коломаці на фестивалі, присвяченому славному гетьманові. А симфонічний концерт у Шарівці, де відбудовується палац Кеніга! Осінній сезон театр відкрив під сучасним брендом — CXID OPERA.

— Наш театр намагається привабити на Слобожанщину туристів, — каже пан Олег. — Деякі шанувальники опери спеціально приїздять навіть із-за океану, аби насолодитись улюбленою виставою саме в нас.

Особливо директор гордиться великими успіхами у соціальному захисті працівників. Майже сім років заклад не отримував гроші за коефіцієнтом, як інші, що мають статус національного (додаткові кошти нараховуються за наявності доходу). Тепер же він має надходження, за рахунок яких оклади артистів підвищені з 7 до 17 тис. грн.

Нахабно «віджати»?

ОЛЕГ Орищенко згадує часи, коли ХНАТОБ переводили з комунальної у державну власність. Мав заклад перейти цілісним майновим комплексом, натомість із 52 тис. кв. м тодішні депутати облради, порушуючи закон, вилучили 13 тис. кв. м, 7 тисяч із яких одразу ж продали. На приватних метрах розмістилися кафе, сауна, речовий ринок... Решту 6 тисяч передали Ансамблю пісні й танцю Слобожанщини, театру музкомедії. Обласному організаційно-методичному театрально-концертному центру дісталася мала зала театру.

— Тепер у нас немає майданчика для репетицій, яким була мала зала, — скаржиться Олег Орищенко. — Окрім того, сцени акустично не захищені одна від одної.

Через дерибан єдиного майнового комплексу виникло чимало інших проблем. Скажімо, система пожежогасіння належить театрові, але на приватних метрах він її не контролює. З 32 входів-виходів заклад відає лише дюжиною, тоді як усі приміщення й переходи пов’язані між собою.

— Через те, що будівля перейде в комунальну власність, видатки на театр зростуть на 12 мільйонів, — додає пан Олег. — Що, громаді грошей нікуди дівати?

...На сесії обласної ради директору театру слова так і не надали, однак і рішення про передачу закладу в комунальну власність не було ухвалене. До речі, 55 депутатів таки голосувало «за». Так чи інакше, колектив театру зітхнув із полегшенням. Напевне, до того часу, поки хтось знову не накине оком на приміщення в центрі міста, де можна розмістити чимало генделиків.

Версія для друку          На головну
  • З повідомлень інформагентств
Лідери та інтрига
Читати
Матеріальний стимул
Читати
Ті, хто нас захищає
Читати
Є потенціал
Читати
«Пресують»
Читати
Зобов’язані забезпечувати...
Читати
Кому продаємо
Читати






При використанні наших публікацій посилання на «Сільські Вісті» обов’язкове