Архів
Вівторок,
11 червня 2019 року

№ 46 (19693)
  Про нас
  Реклама
  Поточний номер
ico   Передплата

Шукати фразу повністю
      У номері:Криниця
  • За рубежем
Ротація в ООН

ЕСТОНІЮ обрано непостійним членом Ради безпеки ООН.

Докладніше...
Стратегічна угода

ВЕЛИКА БРИТАНІЯ домовилась із Південною Кореєю підписати угоду про вільну торгівлю.

Докладніше...
Де-юре керує новий, а де-факто старий

КАЗАХСТАН. На виборах президента переміг Касим-Жомарт Токаєв.

Докладніше...
Політична криза

МОЛДОВА. Призначено позачергові вибори.

Докладніше...
Стовпотворіння на кордоні

ВЕНЕСУЕЛА відкрила кордон із Колумбією.

Докладніше...
Наступ на столицю

В ЛІВІЇ не вщухають запеклі бої за Триполі.

Докладніше...
Програму провалено

ІРАН заявив, що Євросоюз провалив порятунок ядерної угоди.

Докладніше...
Версія для друку          На головну
  • Гаряча тема

Не тим займаєтесь, панове можновладці

Леонід ЛОГВИНЕНКО,

Ганна КЛІКОВКА.

З 1 липня 2019 року набирає чинності Закон України № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів». Згідно з ним, аграрії до 1 липня мають отримати ліцензію на зберігання пального на території своїх господарств.

АБИ ОДЕРЖАТИ таку ліцензію, потрібно подати наступні документи: право власності чи право на користування земельною ділянкою, де розташований резервуар з пальним; акт введення в експлуатацію та акт готовності об’єкта; дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки і початок експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Тим, хто до 1 липня не встигне оформити ліцензію, загрожує захмарний штраф — 500 тис. грн.

Судячи з численних дзвінків до редакції, сільгоспвиробники, м’яко кажучи, не в захваті від такого нововведення. Насамперед від того, що запроваджується воно у надто стислий термін та у найгарячіший для хліборобів період. Водночас громадське об’єднання «Всеукраїнська аграрна рада» провело опитування, у якому взяли участь понад 100 агропідприємств. Із них майже 97% відповіли, що у них немає повного комплекта документів і вони не зможуть його оформити до 1 липня.

Кореспонденти «Сільських вістей» попросили досвідчених аграріїв висловити власну думку про запровадження вищезазначеної ліцензії.

Директор СК «Восток» Ізюмського району Харківщини Герой України Андрій Ровчак:

— До ліцензування готуємось, однак оформити всі папери не так легко. Ми маємо склад пального й заправку, які побудували на околиці села Бугаївка ще в колгоспні часи. Перша проблема — земля під складом перебуває за межами населеного пункту. Хто її власник, не відомо. Потрібно знайти фірму, яка займається оформленням землі, замовити проект. Для того щоб усе з’ясувати, оформити, потрібен час, а нас лякають тим, що через три тижні вже штрафуватимуть... І це лише один приклад. А доведеться збирати не один папірець, побігати по інстанціях. Якби все це робилося в одному вікні...

Директор СТОВ «Гусарівське» Балаклійського району Харківської області Віктор Вовченко:

— Закон потрібно виконувати, але як? Нам поставили завдання, а механізм виконання не прописали. І я, і мої колеги телефонували в районну, обласну податкову службу, запитували, що нам робити. «Ми нічого не знаємо», — чуємо у відповідь. Уводячи будь-яку новацію, потрібно розробити механізм і дати хоча б півроку на її впровадження. Але цього немає. Нас, утім, уже попередили про заплановані перевірки. А штрафи немалі — півмільйона гривень. Складається враження, що все у нас робиться для того, аби під час жнив ми займалися чим завгодно, а не збирали врожай. Нам не дають спокійно жити, працювати, розвиватись.

Голова обласної організації ГС «Аграрний союз України» в Запорізькій області, директор ТОВ «Агрофірма «Ольвія» Приазовського району Анатолій Тиховод:

— Уже стало недоброю прикметою наших днів: у переджнив’я чи на порозі ще яких знакових для селянина днів над ним неодмінно насувається хвиля непередбачуваних ситуацій. Нова придибенція — за рахунок малого і середнього товаровиробника відкрито боротьбу з тіньовим ринком нафтопродуктів. Ми, фермери, кінцеві споживачі пального, опинилися в епіцентрі цієї боротьби. Прописана норма закону щодо отримання ліцензії на зберігання пального для власних потреб — чергове безглуздя. Переконаний, що це ніщо інше, як один з елементів знищення сільгоспвиробників. Окремі наші фахівці прорахували, що вся ця процедура, прописана законодавством, має для середніх господарств коштувати майже мільйон гривень. Кому і навіщо в наших і без того складних умовах вирощування врожаю потрібні такі витрати?

Нам ця ліцензія — як п’яте колесо до воза. І так ведення аграрного бізнесу сьогодні — справа надзвичайно важка. Тому мої колеги-аграрії просто обурені черговими витівками владців. Якщо вже таким контролем зайнялася держава, нехай жорстко налагодить цей процес на митниці й на заводах-виробниках. У нас і в жодного господарства Запорізького та інших регіонів немає такої ліцензії, бо одержати її в короткі терміни просто не реально. Тож зараз попри зайнятість нагальними справами в господарствах активісти Аграрного союзу зосередили зусилля, щоб Верховна Рада підтримала громадські організації, і депутати внесли в порядок денний сесії розгляд питання про відтермінування можливого покарання аграріїв за відсутність ліцензії, оскільки великі штрафні санкції стануть елементом фіскального тиску з боку контролюючих органів. Проте в сесійній залі ситуація нині складається така, що через брак кворуму вже двічі не вдавалося провести це питання.

Голова ВСК «Нива» Михайлівського району Запорізької області Юрій Голуб:

— На мою думку, такий закон є черговим здирництвом і знущанням із селянина під прикриттям боротьби з контрабандою пального. Ми в цьому процесі є кінцевими споживачами, а не учасниками ринку нафтопродуктів. На довгому ланцюжку, поки пальне до нас доходить, варто б шукати справжні лазівки його розбазарювання.Тобто не там шукаєте, панове! Закон набуває чинності 1 липня поточного року, якраз у розпал жнив. Чи випадковою є така дата? Неможливість до того часу мати затребуваний документ ставить під загрозу жнива, оскільки ліцензування сховищ пального передбачає процедуру подання і розгляду великого пакета документів у терміни, в які вкластися практично нереально. Потрібно зібрати величезну теку — про відведення землі, ємності для зберігання пального і ще безліч усіляких паперів. Це означає, що я зараз мушу облишити всі господарські справи і займатися лише оформленням ліцензії, а не роботою на полі. До того ж це чималі грошові витрати. Найприкріше те, що я не бачу в цьому жодного сенсу. Пальне на власні потреби ми, звісно, зберігаємо, купуємо, коли ціна на ринку найсприятливіша, у міжсезоння. Але тримаємо не для продажу, а для робіт у господарстві, заощаджуємо до краплини і бережемо як зіницю ока, адже продукт дуже дорогий. Тож не марнуйте наші сили, нерви і кошти, панове законодавці, зосередьтеся на справах справді державних!

«Сільські вісті» долучають свій голос до вимог аграріїв і чекають від Верховної Ради перегляду і відтермінування чинності Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів», які передбачають запровадження з 1 липня ліцензії на зберігання пального на території аграрних підприємств.

Версія для друку          На головну
  • З повідомлень інформагентств
Слухання розпочато
Читати
Вироки винесено
Читати
Ще один утікач приїде
Читати
Вскочити у «вікно можливостей»
Читати
На вимогу олігархів
Читати
На Росі — без води
Читати
Отруїлися діти
Читати
Стабільно нарощуємо обсяги
Читати
Зерно оцінюватимуть по-новому
Читати






При використанні наших публікацій посилання на «Сільські Вісті» обов’язкове