Архів
П’ятниця,
26 листопада 2021 року

№ 87 (19935)
  Про нас
  Реклама
  Поточний номер
ico   Передплата

Шукати фразу повністю
      У номері:КриницяНаша пошта
  Версія для друку          На головну

Справи пенсійні

На запитання читачів «Сільських вістей» відповідає спеціаліст Пенсійного фонду України Н. М. ЮРЧИШИНА.

 

«Я народилася 22 квітня 1949 року, маю інвалідність з дитинства. Жила з батьком, у шлюбі не перебувала, дітей не народжувала. 1990-го померла мама. Ми залишилися з батьком удвох. Тато, особа з інвалідністю внаслідок війни І групи, 12 років був прикутий до ліжка. Я за ним постійно доглядала. У липні цього року батько помер. Чи маю я право перейти зі своєї пенсії за віком на пенсію у разі втрати годувальника за померлого батька?»

Вікторія ДУБИНА.

м. Летичів

Хмельницької області.

 

ЗГІДНО зі статтею 29-ю Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених із військової служби, та деяких інших осіб» (далі — Закон 2262), пенсії у разі втрати годувальника сім’ям військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом, призначаються, якщо годувальник помер у період проходження служби або не пізніше як через три місяці після звільнення зі служби чи пізніше за цей строк, але внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних у період проходження служби, а сім’ям пенсіонерів із числа тих військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом, — якщо годувальник помер у період одержання пенсії або не пізніше як через п’ять років після припинення її виплати.

Відповідно до статті 30-ї Закону 2262, право на пенсію у разі втрати годувальника мають непрацездатні члени сімей загиблих, померлих або таких, що зникли безвісти, військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, що перебували на їхньому утриманні.

Непрацездатними членами сім’ї вважаються, зокрема, діти, які не досягли 18 років або старші за цей вік, якщо вони стали особами з інвалідністю до досягнення 18 років.

Отже, право на переведення з пенсії за віком на пенсію у разі втрати годувальника (за померлого батька) ви набудете у разі подання документів про визнання вас особою з інвалідністю до досягнення 18 років.

 

«Для виходу на пенсію мені необхідно підтвердити в Пенсійному фонді дошлюбне прізвище. Свідоцтво про народження не годиться. А шлюб, який було зареєстровано 1996 року в Харкові, вже розірвано, і жодних документів не збереглося. Як мені бути?»

Оксана САВИЦЬКА.

смт Селекційне

Харківського району

Харківської області.

 

ЗА ТАКОЇ ситуації вам потрібно отримати витяг із державного реєстру актів цивільного стану. Це можна зробити в будь-якому відділі ДРАЦС незалежно від місця державної реєстрації акта цивільного стану й місця проживання заявника.

Для отримання витягу з Реєстру подається заява/запит, у якій зазначається одна з таких відомостей про фізичну особу, стосовно якої видається витяг із Реєстру:

• прізвище, ім’я та по батькові, дата і місце народження особи, щодо відомостей про яку отримано запит;

• серія і номер свідоцтва про державну реєстрацію відповідного акта цивільного стану, дата його видачі;

• реєстраційний номер, за яким зареєстровано внесення відомостей про акт цивільного стану.

У разі подання заяви/запиту про надання витягу з Реєстру щодо актового запису про шлюб або розірвання шлюбу додатково зазначаються прізвище, ім’я, по батькові другого з подружжя.

Подати заяву/запит на отримання такого документа заявник може особисто або через законного представника:

• безпосередньо до відділу державної реєстрації актів цивільного стану;

• відправивши документи поштою (рекомендованим листом);

• в електронному вигляді через мережу Інтернет із використанням вебпорталу «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану» на сайті https://dracs.minjust.gov.uа/.

Фізична особа під час особистого подання заяви/запиту про надання витягу з Реєстру пред’являє паспорт громадянина України або паспортний документ й у відповідних випадках документи, що підтверджують родинні чи сімейні стосунки.

Справжність підпису заявника на заяві, а також вірність копій паспорта громадянина України чи паспортного документа і документів, що підтверджують родинні чи сімейні стосунки, має бути відповідним чином засвідчено.

У разі надсилання заяви поштовим зв’язком витяг із Реєстру надсилається заявнику поштою.

Якщо документи надсилають в електронному вигляді через мережу Інтернет із використанням вебпорталу, то подають заяву встановленої форми з накладенням кваліфікованих електронних підписів та відскановані копії необхідних документів.

До заяви додають документ про внесення плати за видачу витягу з Реєстру або повідомлення про реквізити платежу (коду квитанції) для перевірки цього факту з використанням програмного продукту «check», або підтвердження права на безплатне отримання витягу з Реєстру. Плата за видачу витягу з Реєстру становить 73 грн.

 

Версія для друку          На головну
  • З повідомлень інформагентств
Ціну знизили, а газу не дали
Читати
Результати вибіркових перевірок
Читати
Надійшли гроші
Читати
Без доказів санкції безпідставні
Читати
Мало розпродали
Читати
Стверджують, що пік минув
Читати
Активізувалися старі схеми
Читати





При використанні наших публікацій посилання на «Сільські Вісті» обов’язкове