Архів
П’ятниця,
4 лютого 2022 року

№ 9 (19953)
  Про нас
  Реклама
  Поточний номер
ico   Передплата

Шукати фразу повністю
      У номері:Весела світлицяНаша поштаСоняшник
  Версія для друку          На головну

Гроші на порадників

Підготувала

Маргарита СИТНИК.

У системі Prozorro з’явилося повідомлення про оголошення Укрзалізницею (УЗ) тендера на придбання консультаційних послуг для «модернізації вертикалі пасажирських перевезень». Стартова ціна закупівлі чималенька — 304,5 млн грн (близько 10 млн євро).

ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ мудроване формулювання означає, що залізничний монополіст планує найняти за кількасот мільйонів гривень порадників, котрі б навчили, як поліпшити модель пасажирських перевезень, удосконалити характеристики рухомого складу та… графік руху.

Новина зчинила неабиякий резонанс. На думку ексміністра інфраструктури В. Криклія, тендер виписано під конкретну компанію — «Дойчебан консалтинг». Нагадаємо, це найбільший залізничний оператор Німеччини, з яким УЗ торік уклала угоду про співпрацю. Укрзалізниця сповістила, що нинішнього року німецький менеджмент має обійняти керівні позиції у пасажирському та вокзальному секторах, аби допомогти правильно керувати перевезеннями. Витрата шалених коштів на консультативні послуги викликала величезну критику. Зокрема, В. Криклій вважає, що доцільніше скерувати ці ресурси в оновлення зношеної інфраструктури, рухомого складу пасажирських поїздів, підвищення зарплат залізничникам тощо.

Окрім того, експерти завважили такий факт: німецька компанія вже співпрацювала з Росією. А Укрзалізниця — це стратегічне підприємство, зокрема і в аспекті обороноздатності держави. Отож доступ до якої інформації вже мають і збираються одержати німці, як вона обробляється і зберігається, чи існують гарантії, що не станеться витоку?

Керівництво нашої залізниці поки що коментарів не дало. А їх вельми хотілося б почути, і не тільки щодо тендера та співпраці з Дойчебаном, а й стосовно роботи загалом. Адже, скажімо, позаторік компанія задекларувала майже 12 млрд гривень збитку. І хоча за підсумками 2021-го вдалося домогтися 457,5 млн грн чистого прибутку, та економісти кажуть, що з мінуса вийшли лише завдяки новому кредиту і перевезенню рекордного врожаю зернових, залізної руди й вугілля, які активно експортувались. Отож успіхом такий результат назвати важко.

Версія для друку          На головну
  • З повідомлень інформагентств
Пів ставки є «помилками системи»
Читати
П’ять заводів одним махом
Читати
Урочисто відкрились — і на карантин
Читати
Не все так просто з профіцитом
Читати
Найбільше тютюновиробників
Читати
Побито черговий антирекорд
Читати
Нажартувалися
Читати





При використанні наших публікацій посилання на «Сільські Вісті» обов’язкове