Архів
Вівторок,
6 вересня 2022 року

№ 32 (19976)
  Про нас
  Реклама
  Поточний номер
ico   Передплата

Шукати фразу повністю
      У номері:Вересень
  Версія для друку          На головну

Дуже дивний «баланс інтересів»

Підготувала
Маргарита СИТНИК.

У травні почав діяти новий механізм постачання блакитного палива населенню. Затверджені урядом умови не зміг виконати жоден великий газзбут, відтак 12 мільйонів побутових споживачів автоматично перевели до «постачальника останньої надії» — Нафтогазу. Але без неприємних пригод тут не обійшлося.

ПОЧНІМО з того, що, зі свідчень багатьох переведених споживачів, вони тепер почуваються ошуканими, адже попередити про зміни адресно ані старі постачальники, ані новий не спромоглися. Наприклад, в одному із сіл на Полтавщині люди показують платіжки: у «нафтогазівській» на звороті аркуша таки надруковано інформацію, мовляв, ви тепер є нашим клієнтом, приєднані до річного тарифного плану «Фіксований» — 7,96 гривні за кубометр із ПДВ, без вартості транспортування. Тільки от ця квитанція — за червень, а переведення відбулось у травні. Отож останнього весняного місяця чимало споживачів отримали рахунки і за звичкою заплатили старим постачальникам. А вже у червні вони з подивом дізналися, що є… боржниками.

Люди масово кинулися з’ясовувати, в чому річ. У багатьох містах під офісами колишніх постачальників утворилися страшенні черги, панує хаос, суцільна біганина... Приміром, людей, які прийшли до головного офісу газзбуту на Київщині, зупиняє на вході охорона і пояснює, що питання з переплатою за газ у травні розглядають не тут, а у відділеннях за іншими адресами. Або й узагалі з’ясовується, що цими проблемами опікується інша структура на протилежному кінці міста.

Тих, хто таки дістався мети, чекає нове коло «пригод»: до заяви про повернення коштів потрібно додати ксерокопію паспорта, ідентифікаційного коду (якщо не маєш із собою, біжи шукай, де можна зробити копію документів на ксероксі), довідку з банку із реквізитами карткового рахунка і квитанцію про «помилкову» оплату. Іще слід вистояти чергу, аби ту заяву подати. Один із колишніх клієнтів газзбуту обурюється, мовляв, чому вимагають писати в такій формі, начебто я помилково переплатив за газ? Чоловік вирішив скласти заяву самостійно, без готового зразка, адже переконаний: він ні в чому не винен (і це справді так), бо не припускався ніяких неточностей.

Великою проблемою для декого зі споживачів стали величезні суми, виставлені Нафтогазом. Одна з таких клієнток Ольга Б. Жінка розповідає: «Від Нафтогазу прийшла квитанція за травень. До сплати було 0,00 гривень. А за червень мені нарахували понад три тисячі! Ми спожили менш як 100 кубів, а нарахування — за 390 (по 7,96 за кубометр). За тими номерами телефонів, які зазначено у квитанції від Нафтогазу, ніхто не відповідає. Тож я прийшла сюди, бо показники лічильника ми далі облгазу подаємо. У газзбуті мені кажуть, щоб усе з’ясовувала з Нафтогазом. Проте в місті нема їхніх відділень. Куди далі звертатися, я вже просто не знаю». Заяву в пані Ольги таки прийняли, та попередили, що кошти зарахують не відразу, може, навіть і через три місяці…

У самому ж газзбуті повідомили — повернення переплачених коштів триває. Заяву можна подати трьома способами: надіслати звичайною поштою, електронною (документи треба засвідчити електронним цифровим підписом), а також принести особисто у відділення разом із копіями паспорта, коду, квитанцією про помилкову оплату та банківськими реквізитами.

Тим часом в одному з районів Полтавщини люди розповіли, що працівники газзбуту порадили їм не домагатися повернення коштів: мовляв, поки діждетесь і чи діждетеся, то й жданики поїсте, краще написати заяву щодо зарахування утвореної переплати як плату за транспортування газу — це буде швидше, і гроші в будь-якому разі не пропадуть. А «борг» новому постачальникові, кажуть, усе одно доведеться заплатити. І це підтвердили, розповідають споживачі, які змогли додзвонитися на «гарячу лінію», і в Нафтогазі. Оскільки, мовляв, механізму автоматичного «перекидання» грошей між компаніями не існує.

Ось такі перипетії нам влаштували, і спонукають вони до єдиного запитання: чому завше на ринку комунальних послуг усе робиться так, щоб компанії-постачальники одержували вигоду та прибуток, а в людей, котрі щомісяця відривають від мізерного бюджету чималі гроші за їхні послуги, були проблеми, псувались нерви, стрибав тиск? Маємо структуру з довгою пафосною назвою — Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, та сама НКРЕКП. Мета її існування, власне, і полягає у досяганні, цитуємо, «балансу інтересів споживачів, суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, і держави, забезпечення енергетичної безпеки, європейської інтеграції ринків електричної енергії та природного газу України». Чи хтось пам’ятає, щоб цей «баланс» існував? Можна запитати у споживачів — ті слів не добиратимуть…

Версія для друку          На головну
  • З повідомлень інформагентств
Потенціал є
Читати
Перші удостоєні найвищої честі
Читати
Буде прохолодно
Читати
Головний закон воєнного стану
Читати
Не лякають ні обстріли, ні бойові дії
Читати
Підозрюють у розкраданні
Читати
Прогноз невеселий
Читати
Працюють в окупації
Читати
Відновлення триває
Читати





При використанні наших публікацій посилання на «Сільські Вісті» обов’язкове