Архів
Вівторок,
18 липня 2023 року

№ 29 (20021)
  Про нас
  Реклама
  Поточний номер
ico   Передплата

Шукати фразу повністю
      У номері:Пост здоров’я
  Версія для друку          На головну
  • Антидержава

«Чия ти, Укрпошто,

на чий млин воду ллєш?»

Редколегія газети «Сільські вісті».

Риторичне запитання, винесене у заголовок публікації (див. «Сільські вісті» за 27 червня 2023 р.), викликало бурю емоцій наших читачів.

ВЛАСНЕ, саме читачі порушили архіважливу для них самих і для всієї України проблему, найбільш гостру і животрепетну не для стольного Києва, не для обласних чи районних центрів навіть, а для українського села — колиски нації.

Чому ж така неповага, ба більше — презирство до цієї предковічної колиски з боку влади — попередньої, а особливо нинішньої?..

У названій вище сільськовістянській публікації редакція, виконуючи волю своїх читачів, поставила лише три запитання до Президента України ЗЕЛЕНСЬКОГО В.О., Прем’єр-міністра ШМИГАЛЯ Д. А., Голови Верховної Ради СТЕФАНЧУКА Р. О. Ось ці запитання:

1. Кому все-таки конкретно належить в Україні національний оператор поштового зв’язку — АТ «Укрпошта» і на розбудову якої держави працює?

2. Чи вважає нинішня влада анахронізмом для населення друковані видання?

3. Яким чином протистояти Україні інформаційній війні, нав’язаній іншою країною, де поштовий зв’язок — один з елементів цієї війни?

До цих запитань редакція додала приписку: «Залишаємо за собою право неувагу до наших запитів вважати недієздатністю чинної влади вирішити загальнонародну проблему».

Цілковитою неувагою (читайте: недієздатністю) вкотре відзначилися:

— Акціонерне товариство «Укрпошта» (АТ «Укрпошта») — підприємство поштового зв’язку, єдиним засновником і акціонером якого є держава в особі Міністерства інфраструктури України (генеральний директор Укрпошти з 2016 р. — І. Ю. Смілянський);

— Президент України ЗЕЛЕНСЬКИЙ В. О.;

— Прем’єр-міністр ШМИГАЛЬ Д. А.;

— Голова Верховної Ради СТЕФАНЧУК Р. О.

Хто вони, ці поважні люди, хто? Відповідальні державні мужі, котрим народ України довірив свою долю, чи тимчасові престоло- і столоначальники, що чинять за принципом «після нас — хоч потоп»? Не хотілося б у це вірити. Але, відомо, і довір’я — річ крихка, надто в наш час.

Проблемою поштової галузі, порушеною на сторінках «Сільських вістей», перейнялася (краще пізно, ніж ніколи) і поважна інституція — Національна спілка журналістів України.

На розширеному засіданні правління НСЖУ, що відбулося 6 липня, було ухвалено звернення до Президента України, уряду та керівництва Укрпошти.

У документі, вміщеному на сайті НСЖУ, зокрема, зазначено:

«…Причиною нашого звернення є критична ситуація, що склалася через відсутність ефективної співпраці між редакціями українських газет та АТ «Укрпошта» по всій території України. Газети, які мають як свою столітню історію, так і створені вже в часи незалежної України, опинилися на межі банкрутства та закриття. І це в той час, коли інформаційний фронт є не менш важливий, ніж військовий.

[…] При цьому вартість доставки газети, що сплачується Укрпошті, може коливатися на рівні 30% від всього бюджету, який має редакція. Це вбиває друковані медіа, які читають мільйони людей по всій Україні.

Постійне скорочення працівників Укрпошти вкрай негативно впливає на вчасну доставку газети до передплатників. І це стосується не лише віддалених сіл, а й нерідко навіть обласних центрів, де, здавалося б, пошта має працювати «на відмінно». На жаль, через непорозуміння з Укрпоштою, ще й в умовах війни, багато газет змушені створювати свої власні служби з доставки газет, що можуть собі дозволити одиниці. Або ж головні редактори та інші працівники редакцій самі працюють як листоноші, щоб хоч у таких нестерпних умовах розповсюджувати свою газету. Особливо це стосується прифронтових та деокупованих територій, де нерідко немає жодного зв’язку, покриття вітчизняним телебаченням, а газета для українців — єдине джерело інформації.

На заклики до обласних керівників Укрпошти нормалізувати відносини та знайти ефективний механізм газетярам вказують на центральний офіс у Києві, який «проводить реформу» і «ухвалює» всі рішення. А там дедалі частіше йдуть на закриття стаціонарних поштових відділень навіть у прифронтових деокупованих населених пунктах, залишають без роботи працівників пошти з десятиліттями досвіду роботи.

Ми категорично не погоджуємося зі знищенням українських газет. Ми тримаємо і прагнемо продовжувати тримати інформаційний фронт. Але нам потрібна допомога — це вже крик душі».

Душа кричить, а що ж влада?..

Автори звернення до влади пропонують «невідкладно створити робочу групу з представників Офісу президента, уряду, Міністерства культури та інформаційної політики, Національної спілки журналістів України та видавців газет для пошуку спільного рішення щодо подальшої роботи Укрпошти, щоб зберегти українську періодику в цей доленосний воєнний час і закласти фундамент для її розвитку».

Загальнодержавна проблема «оптимізації» поштової галузі України, порушена на сторінках «Сільських вістей», вихлюпнулась і на простори Інтернету.

Ось тільки деякі з відгуків (підкр. наші. — Ред.).

Наталя ДОЛГИХ: «Я підозрюю, що державі вигідно, щоб ми нічого не знали про те, що діється у світі, районі, області. Хтось там зверху свідомо добиває регіональні газети, залишає сільського мешканця без зручних і потрібних послуг — своєчасної оплати комунальних платежів, отримання пенсій, інформаційного ресурсу».

НОВИНАР (журналіст): «Укрпошта — це ж не лише чисто комерційний проєкт. Вона з самого початку свого створення виконувала ще й неабияку соціальну і комунікативну функції. Де це все поділося з приходом пана Смілянського і його рехформою???»

Валерій ДРЕШПАК, професор кафедри журналістики університету митної справи та фінансів, м. Дніпро: «Ефективність роботи державного підприємства, яким є Укрпошта, має вимірюватися не суто критеріями економічної ефективності, а й соціальної! А у воєнний час — ще й ступенем досягнення належного рівня інформаційної безпеки.

У зверненні акцентовано саме на проблемі доставки преси в умовах воєнного стану. А ви пропонуєте перевести діалог на рівень економіки. Руйнування, по суті, державної кур’єрської мережі у воєнний час — ось про що мова. За які кошти утримуватимете листонош? Шукайте донорів, випустіть ще 100 видів патріотичних марок і не руйнуйте цієї мережі. «На газетах — самі збитки». Можливо. Але ці збитки рахуватимете після нашої Перемоги.

Промо (просування, реклама. — Ред.) передплати та інші маркетингові «фішки» — то для мирного часу. А зараз ідеться про партнерство задля перемоги на інформаційному фронті, а не про бізнес».

ПЕРЕДПЛАТНИК (Чернігів, телефоном): «Мені 80 років. І такого нищення села, як оце зараз, не пам’ятаю: стаціонарні телефони ліквідували, радіо теж, телевізію закодували. Тепер взялися за пошту. Поштарку, яка носила нам газети, носила пенсії, скоротив якийсь, що з Америки приїхав. Я сороковий рік передплачую «Сільські вісті». А тепер думаю: виписувати газету чи ні? Чи, може, тепер і поштарів нам самим треба виписувати?..»

Всеукраїнська проблема, порушена «Сільськими вістями» і підтримана НСЖУ та небайдужими співвітчизниками, залишається відкритою і нерозв’язаною. Чому?

Вочевидь, тому, що цю животрепетну проблему, яка болить і пече «маленьким українцям», велика влада зі своїх верховних «сідал» перестала помічати?..

Агов, отямтеся, панове!

Версія для друку          На головну
  • З повідомлень інформагентств
Вибиратимуть самі
Читати
Настрій так собі
Читати
Нині вельми потрібні
Читати
Прогалина на ринку праці
Читати
Прогнози щодо врожаю
Читати
Коштів не вистачає
Читати
Долі більшості відомі
Читати
Свята — за новим ладом
Читати
Державна власність
Читати





При використанні наших публікацій посилання на «Сільські Вісті» обов’язкове