|
|
|||||||
|
||||||||
|
||||||||
|
Версія для друку На головну
Майно на тимчасово окупованій території Підготувала Ірина САЄНКО. «Маю у власності земельну ділянку у Волноваському районі Донецької області. Вона багато років перебувала в оренді, а я щорічно отримувала кошти, які мені сплачував фермер-орендар. Він же і здійснював податкові платежі за цю землю. Після повномасштабного вторгнення рф і окупації цієї території виплати, зрозуміло, припинилися. Про долю мого земельного паю наразі нічого не відомо. Чи варто щось доказувати «новій» владі, призначеній агресором, чи надавати якісь документи, якщо я перебуваю на території, підконтрольній Україні, і не планую повертатися?» — цікавиться Віра Олександрівна К. БУДЬ-ЯКІ дії, документи або вимоги окупаційної влади на тимчасово окупованій території (ТОТ) — незаконні та не мають жодних правових наслідків. Нерухомість українських громадян на ТОТ, повідомляє Мін’юст України, охороняється законами України й міжнародним правом. Нормативно-правові акти окупаційних сил та окупаційних адміністрацій російської федерації є нікчемними, не створюють жодних правових наслідків, і нікчемність цих актів не підлягає оскарженню та не може бути скасована. Згідно з Конституцією України, наша держава є правовою, в якій визнається і діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (ст. 1, чч. 1, 2 ст. 8, ч. 2 ст. 19 Конституції України). Відповідальність за порушення визначених Конституцією та законами України прав і свобод людини і громадянина на тимчасово окупованій території покладається на російську федерацію як на державу-окупанта, відповідно до норм і принципів міжнародного права. Згідно з чч. 2, 3 ст. 9 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» (далі — Закон), будь-які органи, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території і їх діяльність вважаються незаконними, якщо ці органи або особи створені, обрані чи призначені у порядку, не передбаченому законом. Будь-який акт (рішення, документ), виданий органами та/або особами, передбаченими ч. 2 цієї статті, є недійсним і не створює правових наслідків. Відповідно до ч. 3 ст. 5 Закону, за фізичними особами незалежно від перебування їх на обліку як внутрішньо переміщених осіб чи від набуття ними спеціального правового статусу та за юридичними особами зберігається право власності, інші речові права на майно, у тому числі на нерухоме майно, включно із земельними ділянками, що розташоване на тимчасово окупованій території, якщо таке майно набуте відповідно до законів України. Тимчасова окупація російською федерацією територій України є незаконною і не створює для російської федерації жодних територіальних прав. За державою Україна, територіальними громадами сіл, селищ, міст, розташованих на тимчасово окупованій території, органами державної влади, органами місцевого самоврядування та іншими суб’єктами публічного права зберігається право власності, інші речові права на майно, у тому числі на нерухоме майно, включаючи земельні ділянки, що знаходиться на тимчасово окупованій території (ч. 1 ст. 1 Закону). За фізичними особами, незалежно від набуття ними статусу біженця чи іншого спеціального правового статусу, підприємствами, установами, організаціями зберігається право власності та інші речові права на майно, у тому числі на нерухоме майно, включаючи земельні ділянки, що знаходиться на тимчасово окупованій території, якщо воно набуте відповідно до законів України (ч. 3 ст. 5 Закону). Набуття та припинення права власності на нерухоме майно, яке знаходиться на тимчасово окупованій території, здійснюється відповідно до законодавства України за межами тимчасово окупованої території. У разі неможливості здійснення державним реєстратором повноважень щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень на тимчасово окупованій території орган державної реєстрації визначається Кабінетом Міністрів України (ч. 5 ст. 11 Закону). На тимчасово окупованій території будь-який правочин щодо нерухомого майна, у тому числі щодо земельних ділянок, вчинений із порушенням вимог цього Закону, інших законів України, вважається недійсним з моменту вчинення і не створює юридичних наслідків, окрім тих, що пов’язані з його недійсністю (ч. 6 ст. 11 Закону). У зв’язку з цим, наголошують фахівці Мін’юсту, доводити своє право власності, набуте згідно із законодавством України, перед окупаційною владою не потрібно. Версія для друку На головну |
Продовжено воєнний стан і загальну мобілізаціюЧитатиПолтавщина вже упораласяЧитатиНаповнення сховищ триваєЧитатиПріоритет — оборонаЧитати«Розраховуйте на себе»ЧитатиПід варту на 60 діб без заставиЧитатиУ металургів прирістЧитатиЗі стандартною тривалістюЧитатиЦілеспрямовано атакують лікарніЧитатиПерші гроші отриманоЧитатиЗріс попит на нові машиниЧитати |