Архів
Вівторок,
3 вересня 2024 року

№ 36 (20080)
  Про нас
  Реклама
  Поточний номер
ico   Передплата

Шукати фразу повністю
      У номері:Вересень
  Версія для друку          На головну
  • Запитання — відповідь

Якщо відмовили у безоплатному лікуванні

Підготувала Ірина САЄНКО.

«Гроші ходять за пацієнтом, ага, авжеж. Ось взяти наш перинатальний центр. Безкоштовно народити, безплатна діагностика, дбайливий догляд, бла-бла-бла… Натомість благодійний «добровільний» внесок — 3000 гривень, операція кесарево від 60 000, ще й ліки за власний кошт. Державних поліклінік в обласному центрі можна на пальцях перелічити, тому плодяться приватні клініки, а ціни такі, що за все життя не заробиш. Наші жебрацькі 8000 зарплати — це один похід до лікаря, про операції я мовчу. Ну не ходять гроші за пацієнтом! Лікарі ж скаржаться на маленькі зарплати, але їздять на дорогих авто і мають будинки один за інший кращий. Тому вони і були проти Супрун, бо вона цю корупцію викорінювала», — зневірена у «безкоштовній» медицині Ліна С. із Запоріжжя (її лист опубліковано на сайті Міністерства охорони здоров’я у соцмережі).

ПРОГРАМА медичних гарантій забезпечує пацієнтам безоплатне лікування, включно з обстеженнями та ліками. Кожна людина, яка успішно підписала декларацію з лікарем первинної медичної допомоги (ПМД), має право отримати визначений перелік лабораторних та діагностичних досліджень.

Безпосередньо на прийомі лікар може оглянути пацієнта, провести скринінг на певні захворювання та зробити швидкі тести на інфекційні захворювання.

Безоплатно можна:

пройти інструментальну діагностику: електрокардіографію, пікфлоуметрію (пікову швидкість видиху для оцінки дихальної системи), вимірювання гостроти зору, слуху;

отримати направлення для консультації з лікарем-спеціалістом;

провести скринінг на наявність розладів психіки та поведінки;

пройти процедуру раннього виявлення ВІЛ, туберкульозу, гепатитів, інфекцій, які передаються статевим шляхом.

Крім того, пакет включає такі аналізи, як: загальний аналіз крові, сечі; аналіз рівня холестерину та глюкози в крові.

Для проведення лабораторних досліджень лікар виписує направлення для пацієнта до лабораторії.

Такі витратні матеріали, як пробірка для аналізу крові, рукавички, шприц, спиртова серветка/вата/спирт тощо, пацієнт НЕ МАЄ сплачувати додатково. Адже усі витратні матеріали входять до вартості послуг ПМД, які оплачує за договором Національна служба здоров’я України.

Проте іноді трапляються випадки, коли в лікарні відмовляють у безоплатному лікуванні. Це неприпустимо, інформує Міністерство охорони здоров’я. То що робити за таких ситуацій?

Насамперед слід звернутися до керівника лікарні або до власника закладу охорони здоров’я — відповідного органу місцевої влади. Якщо це не допомогло, тоді варто подати скаргу до НСЗУ (далі — Національна служба здоров’я України).

Дзвінок до контакт-центру НСЗУ чи подання скарги — це не формальність. Вони, переконує нас МОЗ, реагують на кожне звернення. Строк розгляду скарги — 30 робочих днів, але здебільшого це займає до 10 робочих днів.

Щоб правильно подати скаргу, потрібно надати всю наявну інформацію про порушення прав пацієнта.

У скарзі заявник обов’язково має вказати прізвище, ім’я та по батькові, дату народження (день, місяць, рік). Якщо скаргу подає третя особа, потрібно надати документи, що підтверджують її право представляти інтереси іншої особи.

Варто зазначити дату події, посаду, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка вимагала оплату або відмовила у наданні медичної послуги, а також офіційне найменування лікарні. Бажано додати код ЄДРПОУ, якщо є така можливість. Деталі ситуації описати якомога докладніше.

Необхідно вказати суму коштів, яку пацієнт витратив або яку вимагали від нього. Додати копії чеків на ліки чи медичні послуги, які довелося купувати за власний кошт. Надати контакти для зворотного зв’язку.

До можливих порушень належать наступні:

вимагання коштів за послуги, гарантовані Програмою медичних гарантій;

вимагання купівлі ліків або розхідних матеріалів (стерильних наборів, рентгенівських плівок тощо);

примус до сплати «благодійного» внеску;

неетична поведінка співробітників;

відмова у виписці е-рецепту на «Доступні ліки».

Нагадуємо: пацієнти з хронічними захворюваннями можуть отримати ліки, які входять до програми «Доступні ліки», безоплатно або з незначною доплатою. Йдеться про такі недуги:

— серцево-судинні;

— бронхіальна астма;

— діабет 2 типу;

— цукровий діабет;

— нецукровий діабет;

— розлади психіки та поведінки, епілепсія.

Подати скаргу до НСЗУ можна через електронну форму на сайті: https://service.e-health.gov.ua/.../osobisti.../citizen-form або за безоплатним номером 16-77.

Можна надіслати лист електронною поштою info@nszu.gov.ua або звичайною поштою (проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073). Пацієнт має право залишити своє звернення й на особистому прийомі громадян.

Версія для друку          На головну
  • З повідомлень інформагентств
Запевняють: вода нормальна
Читати
У центрі збирають кукурудзу
Читати
Борги зростають
Читати
Резонансна справа — в суді
Читати
Додатково звертатися не треба
Читати
Закликають не зволікати
Читати
Стартували аукціони з оренди
Читати
Підгодовуємо Африку
Читати
Перенавчання за державний кошт
Читати
Продають протезний завод
Читати





При використанні наших публікацій посилання на «Сільські Вісті» обов’язкове