Вівторок, 4 квітня 2017 року № 26 (19471)
http://silskivisti.kiev.ua/19471/print.php?n=35156

  • З приводу

Техогляд по-новому

Руслана ЗІНЧЕНКО.

Кабінет міністрів України затвердив постанову, згідно з якою змінено правила технічного огляду автомобіля. Її положення наберуть чинності у травні. Документом, зокрема, передбачено, що виконавець техогляду має здійснювати фото- та відеофіксацію процесу його проведення. Відзняті матеріали повинні зберігатися протягом трьох років.

НА ДУМКУ урядовців, це унеможливить видачу протоколів перевірки без її здійснення та забезпечить накопичення об’єктивних відомостей про технічний стан авто.

Зйомка має проводитися під час зовнішнього огляду транспортного засобу, перевірки фар, гальмівної системи методом стендових випробувань. Також необхідно зафіксувати загальний вигляд авто і номерного знака. На відзнятому матеріалі обов’язково зазначити час і дату, які повинні збігатися із цими даними на протоколі перевірки технічного стану автомобіля.

Як відомо, нині обов’язковий технічний огляд проходять лише транспортні засоби, які здійснюють комерційні перевезення пасажирів та вантажів. Але, нагадують експерти, відповідно до угоди Україна — ЄС, до кінця року має бути повернуто обов’язковий техконтроль усіх автомобілів, які не використовуються для комерційних потреб.

Урядовці стверджують, що фото- та відеофіксація — конче потрібний захід. Фахівці із цим частково погоджуються, адже практика проходження «техогляду без огляду» у нас досить поширене явище. А це, безперечно, ставить під загрозу життя не тільки самих водіїв, а й інших учасників дорожнього руху. Та водночас експерти зауважують, що постанова, м’яко кажучи, не на часі. Ось які аргументи вони наводять.

У Європі вся інформація щодо техконтролю транспортних засобів переноситься на єдиний сервер, до якого має оперативний доступ кожен поліцейський. Тож, не зупиняючи автомобіль, за його номерним знаком він може перевірити, чи пройшов той техконтроль, чи не значиться у розшуку, чи немає у водія заборони на керування тощо. Наші ж патрульні не мають ані нормальної бази даних, ані сканувальних приладів. Тож із фото- та відеофіксацією буде так, як із полісами страхування. Майже 30% власників машин їздять без них. Перевірити його наявність можна, тільки зупинивши авто для перевірки, керуючись визначеними законом підставами. То яка нині користь, запитують експерти, від тих фото та відео, якщо не можна оперативно перевірити навіть просто факт наявності чи відсутності техконтролю?

Також вони зауважують, що зйомка матиме сенс, якщо одночасно із нею проводитиметься фіксація технічних параметрів автомобіля. Це повинен робити спеціаліст, якого СТО доведеться винаймати. Бо якщо слюсар просто бігатиме довкола машини з камерою, то навряд чи з того відео чи світлини можна буде щось зрозуміти. Є проблема й у тому, як зберігатимуться ці дані, хто відповідатиме за захист інформації. Для фахівців не секрет, що база даних МВС досить слабенька і навантаження ще цією інформацією не потягне. Якщо її зберігання — проблема СТО, то, щоб упорядкувати таку велику кількість відео, багатьом станціям доведеться брати на роботу системного адміністратора. Згідно із постановою, відеозаписи треба зберігати три роки. Хто відповідатиме, якщо вони зникнуть? Коли СТО, то їм необхідно буде посилити охорону. Враховуючи ще й те, що «фотосесія» автомобіля має проводитися за рахунок його власника, то неважко здогадатися, як усе це позначиться на вартості техогляду. І це при тому, що водієві ці фото і відео абсолютно не потрібні.