![]()
Не чекаючи манни «владної» Валентина КАЛІНКІНА. Люди вже давно перестали вірити обіцянкам владців і за першої можливості намагаються розв’язувати свої проблеми самотужки. Зокрема, це стосується ремонту доріг. ТАК, минулої осені жителі Великої Доброні Ужгородського району Закарпаття самостійно відремонтували асфальтне покриття на вулицях свого села. Воно чудово перезимувало і в підсумку обійшлося в кілька разів дешевше «державного». «Ми відремонтували близько 700 метрів дороги завширшки 4,5 метра. Квадратний метр обійшовсь у 130—150 гривень, якщо з бордюром, і менш як 90 — без нього. Наскільки це дешевше, ніж робить держава? Три роки тому ремонтували місцеву дорогу по 500 гривень за квадрат, і зараз асфальту там... нема. Ми укладали 5-сантиметровим шаром, зробили тротуари та дренажні канали. І дорога чудово витримала зиму, хоча по ній їздять вантажівки з камінням по 50 тонн», — розповів депутат місцевої сільради Федір Надь. І це не єдиний випадок в Україні. Дороги своїми силами ремонтують у селах Одеської, Тернопільської, Черкаської, Київської областей і задоволені результатом. Людям дешевше скинутися на відновлення шляхів, ніж лікувати травми, спричинені ямами, або постійно ремонтувати розбиту ходову автомобіля. Як не дивно, в деяких подібних випадках людей за ініціативу карали. Так, у Полтавській області ряд сільрад профінансував будівництво дороги між селами, і відразу до них виникли питання з боку прокуратури за нецільове використання коштів. Щоправда, такі історії поодинокі, але спонукають до висновку, що уряд не в захваті від народних ініціатив. |