П’ятниця, 5 травня 2017 року № 34 (19479)
http://silskivisti.kiev.ua/19479/print.php?n=35446

  • За фасадом співограю

Кому проблеми, а кому — прибутки

Олена БЕГМА.

Післязавтра у Києві відкриється міжнародний пісенний конкурс «Євробачення». Його півфінал у два етапи відбудеться у міжнародному виставковому центрі «Лівобережний» 9 і 11 травня, фінал — 13-го. Організатори запевняють, що країна до пісенного змагання готова — сцену, глядацький зал облаштовано, культурну програму сформовано, місто причепурене, волонтерів, які допомагатимуть приїжджим орієнтуватись у столиці, підготовлено…

ПРО ВСЕ, чим Київ дивуватиме гостей у ці дні, відповідальні особи у найоптимістичних тонах розповіли на брифінгу. Зокрема, й про червону доріжку, котру розстелять для офіційної церемонії відкриття перед Маріїнським палацом, якою проходитимуть представники всіх країн-учасниць. Вона буде найдовшою в історії конкурсу — 265 метрів. Обіцяють цілий місяць проводити безкоштовні екскурсії містом. Не проминули нагоди похвалитись і безпрецедентними заходами безпеки під час шоу. Проте організатори конкурсу обійшли мовчанкою те, як підготовка до конкурсу безпосередньо позначилася на житті міста і його жителів, які задля такого свята мусили терпіти великі незручності, причому тривалий час.

Так, більш як за місяць до відкриття було перекрито Хрещатик, тож прилеглі до головної міської артерії вулиці, що тимчасово стали об’їзними, у робочі дні стоять у заторах.

Але це ще «квіточки» у порівнянні з капітальним ремонтом станції метро «Лівобережна», який влада затіяла «під Євробачення». Згідно з даними на сайті «ProZorro», його вартість становить 25 мільйонів гривень — майже 1 мільйон доларів! Але коли станція відкрилась, кияни були шоковані. Ні, не сміливими дизайнерськими рішеннями, а тим, наскільки неякісно, відверто халтурно зроблено ремонт. Люди, описуючи у соціальних мережах свої враження від побаченого, слів не добирали!

Головним підрядником робіт на «Лівобережній» було ТОВ «Енергодарбудмеханізація». Відомі й прізвища тих, хто замовляв, контролював і виконував їх. Уся інформація є на сайті «ProZorro». Проте чи буде когось із них за це покарано? Київська влада поквапилась запевнити, що станцію було відкрито раніше, ніж планувалося, для зручності пасажирів. Мовляв, підрядник поступово працюватиме над усуненням недоліків. Щоправда, слово «недоліки» у цьому випадку дуже слабеньке, адже подекуди потрібно руйнувати і переробляти заново. От тільки хто платитиме за це? Замість відповіді столична мерія розхвалює плюси проведення конкурсу.

Водночас ура-підготовкою до «Євробачення» київська влада хоче відвернути увагу громадськості від скандалу, пов’язаного з розкраданням майже двох мільярдів гривень, призначених на закупівлю нових вагонів для Київського метрополітену. Ці кошти (читай — платників податків) з рахунків останнього дивовижним чином... зникли. Тим часом через зношеність вагонного складу, застерігають фахівці, метрополітен може взагалі припинити роботу. Кияни і гості столиці їздять на поїздах, які вже давно виробили свій ресурс!

Зате творчій фантазії київської влади немає меж: спеціально для «Євробачення» вирішено пофарбувати у кольори веселки арку Дружби, що височіє над Дніпром. Може, комусь така новація й подобається. Проте чимало киян не дуже радіє втіленню художніх талантів чиновників. По-перше, втілення цієї ідеї влетить у чималу копійку київському бюджету. По-друге, саме під знаком веселки намагаються проводити у Києві свої так звані паради представники ЛГБД-спільноти, за толерантне ставлення до яких так ратує «просунута» Європа. Тож дехто сприйняв нове обличчя арки як неповагу до тих людей, що цінують традиційні сімейні цінності. Однак київську владу подібні моральні тонкощі не цікавлять, вона перебуває у мрійливому очікуванні прибутків від потоку туристів. А кому, мовляв, не подобається, хай їдуть відпочивати на природу. До речі, більшість киян так і хоче зробити — «пережити» головний пісенний конкурс Європи у селі, на дачі або у турпоїздці до іншого міста.