Архів
П’ятниця,
15 вересня 2017 року

№ 72 (19517)
  Про нас
  Реклама
  Поточний номер
ico   Передплата

Шукати фразу повністю
      У номері:Добрий господарВесела світлицяНаша пошта
  • За рубежем
Маневри, що хвилюють світ

БІЛОРУСЬ. На західних прикордонних територіях почалися тижневі російсько-білоруські маневри «Захід-2017».

Докладніше...
Початок річного циклу роботи

США. У Нью-Йорку відкрилась 72-га сесія Генеральної Асамб-леї ООН.

Докладніше...
Загальнонаціональний протест

ФРАНЦІЯ. У Парижі масові акції протесту проти реформи трудового кодексу закінчилися жорсткими сутичками.

Докладніше...
Черговий етап Brexit

У ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ ухвалили Білль про відміну законів ЄС на теренах країни.

Докладніше...
Суперечлива реформа

ПОЛЬЩА. Єврокомісія відкрила другий етап штрафного процесу щодо влади через судову реформу.

Докладніше...
Гендерний прорив

СІНГАПУР. Уперше президентом стала жінка.

Докладніше...
Східний вузол напруженості

ІЗРАЇЛЬ підтримує незалежність курдів Іраку.

Докладніше...
Знову трусонуло

ЯПОНІЯ. Передмістя Токіо сколихнув потужний землетрус.

Докладніше...
Версія для друку          На головну
  • Що там у столиці

Підземно-наземна епопея

Руслана Зінченко.

Ті з читачів, хто останніми роками приїздив до столиці, знають, що таке київські затори. Тож не дивно, що багато людей відмовляються від наземного транспорту і «пірнають» у метро, яке залишається єдиною швидкісною та надійною транспортною артерією багатомільйонного мегаполіса. Досі...

ВЕЧІР минулого понеділка дав привід у цьому засумніватися. Близько 19.00, саме в годину пік, коли кияни поспішають додому, містом почали ширитися чутки, що у метро пожежа. Можна уявити, якими жахливими подробицями обростала інформація, що ширилася соціальними мережами та «сарафанним» радіо: у тунелі палають вагони, на станціях паніка, сотні загиблих... Коли закрили на вхід і вихід кілька станцій, а у напрямку станції «Контрактова площа» промчали пожежні машини та «швидкі», стало звучати зловісне слово «теракт»...

На щастя, нічого серйозного не сталося: на «синій» гілці метро, що з’єднує Теремки і Оболонь, на перегоні «Контрактова площа — Тараса Шевченка» через коротке замикання в генераторі автоматичної локомотивної сигналізації в одному із трансформаторів виникло задимлення. Це доволі штатна ситуація — час від часу трапляється практично у всіх метрополітенах світу. За чітких дій працівників до жодного форс-мажору вона не призведе. Але тільки не в нас!

Хоча кілька станцій і зачинили на вхід, під землею від того легше не стало: поїзди продовжували підвозити пасажирів на станції пересадок на «синю» гілку, й на пероні «Майдан Незалежності» зібрався щільний натовп. А що може статися, коли така величезна кількість людей раптово запанікує, відомо... Людям, які знаходились у вагонах, що зупинилися в тунелях, нічого, крім того, що кілька станцій не працюють, не повідомляли. Уявіть, як воно: стояти у переповненому вагоні, ледь не зомліваючи від задухи (вентиляція здійснюється за рахунок руху поїздів), і не знати, чого чекати!

Тим часом на поверхні коївся свій транспортний апокаліпсис. Оперативно організувати додаткові маршрути? «Київпастрансу» легше почати підготовку до польотів на Марс... Люди штурмували переповнені маршрутки, автобуси та трамваї. Але то було радше з відчаю. Адже останні все одно фактично не рухалися — про перерозподіл транспортних потоків не було й мови. Житловий масив Поділ та всі дороги на Оболонь і Троєщину перетворилися на один величезний затор. Найнаполегливіші й найнетерплячіші просто йшли додому пішки...

Що обурювало найбільше, це відсутність інформації. Що відбувається, дізнатися було неможливо. Сайт метрополітену відкривався новиною про тематичний потяг «Енеїда» та закликом підписуватися на спецрозсилку, «якщо хочете бути в курсі актуальних новин». Сторінка ДСНС по Києву звітувала про справи за минулий тиждень. Медіаресурсу з оперативними новинами про події, проблеми та варіанти вирішення — наприклад, як доїхати іншим транспортом, — у столиці взагалі не існує. Сайт КМДА опублікував перше повідомлення про інцидент у метро тоді, коли всі, хто міг, або вже вирвалися звідти, або туди не потрапили. А кому не пощастило зробити ні те, ні інше, чекали невідомо чого на переповнених станціях. Щоправда, оголошення там робилися. От тільки розібрати, що віщають старі, мабуть, ще з радянських часів, так звані брехунці, було важко. Тим більше, що якісний та гучний звук радісних рекламних оголошень із величезних екранів, розвішаних на станціях метрополітену, ніхто вимкнути не здогадався. Та й навряд чи ті пасажири, що почули пояснення «станції закриті з технічних причин», перейнялися спокоєм та впевненістю, що вони таки доберуться додому живими та неушкодженими. Замкнутий простір метро завжди давить на психіку, що вже казати про відчуття та думки, які починають роїтись у голові в разі нештатної ситуації. Можливим серцевим нападам та панічним атакам можна запобігти лише чіткими і зрозумілими поясненнями, що сталось і як себе поводити, а не мантрами про технічні причини.

Сумно, але незначна аварія в метро, наслідки якої були ліквідовані менш ніж за годину, показала: «справжня європейська столиця», як любить називати Київ його чільник, абсолютно не здатна оперативно реагувати на нештатні ситуації. Кияни, по суті, виявилися покинутими напризволяще. І це, на щастя, були не пожежа і не теракт...

Версія для друку          На головну
  • З повідомлень інформагентств
Захисникам підвищать зарплату
Читати
Летальна зброя від США
Читати
I зігрітись допоможуть
Читати
Збитки — на мільярди
Читати
Урізали на місяць
Читати
Миротворців ще не «замовляли»
Читати
Від телемагазинів до... телемедицини
Читати
Чия земля? Рейдерська
Читати
Невигідно працювати
Читати





При використанні наших публікацій посилання на «Сільські Вісті» обов’язкове