П’ятниця, 1 грудня 2017 року № 94 (19539)
http://silskivisti.kiev.ua/19539/print.php?n=37443

  • Обережно: шахраї

Пильнуйте свої гроші

Підготувала
Марина ТІШКОВА.

До редакції неодноразово зверталися громадяни з проблемою: поповнили рахунок для мобільного зв’язку, майже нікуди не дзвонили, а гроші за кілька днів зникли. Спробуємо розібратися, що й до чого.

ПІСЛЯ перевірки тарифу найчастіше виявляється, що встановлено якусь платну послугу. Причому самі користувачі, особливо літні люди, яким телефон потрібен, аби лише з дітьми та внуками поговорити, запевняють, що ініціатива не їхня, у що важко не повірити. В будь-якому разі, це не могло статися без відома оператора мобільного зв’язку, але в сall-центрах шукати правду важко — працівники зазвичай «переводять стрілки» на абонентів.

Також має місце фактор необережності, особливо для власників смартфонів. Оператори надсилають миттєві повідомлення про платні послуги, які висвічуються на екрані. Можна випадково натиснути не туди, й не потрібна вам послуга встановиться. Також варто пильнувати, коли хочете щось скачати чи переглянути: може виявитися, що це все не безкоштовно. Часто непорозуміння виникають під час зв’язку із кимсь за кордоном. Але тут знайти кінці майже неможливо — оператори починають скаржитися то на своїх закордонних партнерів, то на обладнання...

Фахівці говорять, що обов’язок захищати абонентів покладено на Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації. Отже, саме вона має проводити розслідування у суперечливих ситуаціях. Але, як це часто в нас буває, комісія, м’яко кажучи, на свої обов’язки дивиться крізь пальці. Чим не можуть не користуватися ті, хто веде бізнес у галузі надання зв’язку. Завуальоване шахрайство має чималу популярність, адже забезпечує хороший і безкарний прибуток.

Як же убезпечити себе від шахрайства? Регулярно з допомогою спеціальних коротких номерів перевіряйте наявність підключених послуг (старенькі можуть просити це робити дітей, внуків, зрештою, «прогресивного» сусідського хлопчину). До того ж у деяких операторів можна заблокувати під’єднання нових послуг. Якщо ви за кордоном, дізнайтеся про умови користування зв’язком поза домашньою мережею. А мобільним Інтернетом в іншій країні краще взагалі не користуйтеся. Словом, пильність і тільки пильність!