Справи пенсійні На запитання читачів «Сільських вістей» відповідає спеціаліст Пенсійного фонду України Н. М. ЮРЧИШИНА.
«Я пенсіонер, нещодавно звільнився з роботи. Чи треба про це повідомити Пенсійний фонд і чи можливо це зробити поштою?» Тарас Габрійчук. с. Ржавинці Заставнівського району Чернівецької області.
ЗГІДНО зі статтею 16-ю Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», застрахована особа зобов’язана повідомляти територіальні органи Пенсійного фонду про зміну даних, що вносяться до персональної облікової картки в системі персоніфікованого обліку, про обставини, що спричиняють зміну статусу застрахованої особи, протягом 10 днів із часу їх виникнення. Відповідно до пункту 2.21 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій згідно із Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 №22-1 (зі змінами) та зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27.12.2005 за №1566/11846, документами, які підтверджують, що особа не працює (не здійснює діяльності, пов’язаної з отриманням доходу, що є базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування), є трудова книжка, індивідуальні відомості про застраховану особу та відомості про відсутність інформації про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця. У разі звільнення (припинення діяльності, пов’язаної з отриманням доходу, що є базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування) особа повідомляє орган, що призначає пенсію, за місцем перебування на обліку як одержувача пенсії про дату звільнення (припинення діяльності, пов’язаної з отриманням доходу, що є базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування) поданням заяви. Для переведення вас до категорії пенсіонерів, що не працюють, і здійснення відповідного перерахунку пенсії слід звернутися в управління Пенсійного фонду України, в якому ви перебуваєте на обліку як одержувач пенсії, подати особисто відповідну заяву й оригінали документів про припинення трудової діяльності або надіслати поштовим відправленням завірені у визначеному порядку копії документів про припинення трудової діяльності та відповідну заяву.
«Маю 35 років страхового стажу, але не досяг 60-літнього віку. Чи матиму я право на пенсію?» Леонід ХВІСТ. с. Хабарище Ратнівського району Волинської області.
ВІДПОВІДНО до статті 26-ї Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення 60 років за наявності страхового стажу не менш як 15 років по 31 грудня 2017-го. Тобто для призначення пенсії за віком треба не тільки мати необхідний страховий стаж, а й досягти певного віку. Починаючи з 1 січня 2018-го право на призначення пенсії за віком після досягнення 60 років мають чоловіки за наявності страхового стажу від 25 до 35 років (залежно від дати народження). Із 1 січня 2028 року за наявності 40 і більше календарних років страхового стажу пенсію за віком призначатимуть незалежно від віку. Призначення пенсії за віком за наявності 35 років страхового стажу до досягнення чоловіками 60-літнього віку законодавством не передбачено.
|