П’ятниця, 24 травня 2019 року № 41 (19688)
http://silskivisti.kiev.ua/19688/print.php?n=42384

  • Освітянська нива

Коли є результат, то з’являються й сили

Олег КРИВОНІС.

Вінницька область.

На фото автора: Олена Харук демонструє проект облаштування шкільної території.

ГОРОДКІВСЬКУ школу №2 було збудовано ще 1934-го. Це найстаріша будівля Крижопільського району Вінниччини, в якій розташований освітній заклад. Отож добудовувати, розбудовувати і перебудовувати довелось буквально все, починаючи від підлоги, коридорів, класів, вікон і закінчуючи вбиральнею, стелями, дахом і котельнею. Зазнала змін і прилегла територія: розбито квітники, розчищено старий фруктовий сад і висаджено молоді деревця. Нині школа стала справжньою окрасою села. Ба більше, кожна її стіна має своє обличчя, що лише додає своєрідності. А ще тут запанував дух новаторства і експерименту. Зокрема, запроваджено інклюзивну освіту для дітей із особливими потребами, програму для обдарованих дітей «Інтелект України». У районі про те, щоб щось подібне запроваджувати у невеличкій сільській школі спершу навіть слухати не хотіли. Але директорка Олена Іванівна Харук наполегливо стояла на своєму, зазначивши, що всі великі люди були вихідцями із села. З часом таки отримала дозвіл на створення спеціального «інтелектуального» класу, де нині навчається 19 дітей. Також з ініціативи Олени Іванівни, коли на Вінниччині тільки проходила апробація Нової української школи, її навчальний заклад потрапив до дуже невеликого числа обраних, які першими увійшли до проекту. А співпраця із Корпусом миру США? Три роки школа працювала над тим, щоб залучити волонтера цієї організації. І нарешті свого добилася. 2016-го до Городківки приїхав містер Ян із Чикаго. Організовані ним англомовні табори відвідували навіть школярі з Крижополя.

Дивлюсь на невисоку постать директорки, приємне усміхнене обличчя і ніяк не можу збагнути, звідки у цій тендітній жінці стільки енергії та оптимізму? Їй доводиться поєднувати не тільки обов’язки менеджера та адміністратора, а й педагога, позаяк викладає англійську мову для учнів.

— Я не можу спокійно сидіти, коли немає чогось новенького, — зізнається Олена Іванівна. — А коли бачу результат, з’являються нові сили й бажання. От якось вичитала в газеті про ментальну арифметику. Напевне, чули про людей, які про себе множать, ділять великі числа і видають правильний результат. Це завдяки тому, що в них однаково добре розвинені обидві півкулі головного мозку. Виявляється, такі здібності можна тренувати з допомогою рахівниці абакус. У нашій школі ось уже другий рік працює гурток ментальної арифметики, який безкоштовно відвідують діти І-ІV класів. Плануємо також запровадити гурток швидкісного читання. А загалом ще стільки всього потрібно зробити з благоустрою шкільної території, зведення надсучасного спортивного комплексу... Мабуть, я дуже люблю свою роботу і дітей, — додає після паузи. — Тут я днюю і ночую. І коли щось роблю для школи, то радію, ніби це досягнення сталось у мене вдома.