П’ятниця, 20 вересня 2019 року № 74 (19721)
http://silskivisti.kiev.ua/19721/print.php?n=43452

Залізничний колапс

Устина ГРЕЧАНЮК.

УСІ ЗНАЮТЬ прислів’я «Не хвалися врожаєм у полі, а тоді, як він уже в коморі». З огляду на сьогоднішні реалії, її другу частину варто було б змінити: «а як довезеш його до комори».

Останні кілька років вітчизняні хлібороби збирають рекордні врожаї зернових. Якщо і виникають проблеми під час жнив, то здебільшого через примхи небесної канцелярії. Водночас постійно збільшується кількість елеваторів і сховищ. І хоча, звичайно, їхня кількість іще недостатня, але проблема зі збереженням зібраного не є найгострішою.

Нині найбільший головний біль у сільгоспвиробників — це «Укрзалізниця», яка не може забезпечити перевезення збіжжя. Щороку із другої половини серпня аграрії просто волають про нестачу вагонів і локомотивів. Усі прем’єри так само із року в рік обіцяють вирішити цю проблему, але…

Цьогорічні жнива не виняток. За інформацією голови Української аграрної конфедерації Леоніда Козаченка, «Українська залізниця» вкотре перебуває на межі колапсу, Південно-Західна залізниця майже зупинила перевезення збіжжя. «У фермерів через це не купляють зерно. Бо його не можна доправити в порти, — наголошує він. — Нині аграрії через транспортний колапс на залізниці втрачають по 800 гривень на тонні. Сільгоспвиробники у цьому сезоні готові продавати близько 55 мільйонів тонн збіжжя. На три мільйони більше, ніж торік. Однак чим вивозити вирощене?»

Про критичну ситуацію говорить і голова Асоціації власників вагонів Олександр Криворучко. Не вистачає локомотивних бригад, вантажних вагонів, локомотивів. Тим часом керівництво «Укрзалізниці», як і зазвичай, заявляє, що «не може нічого зробити», і звітує про… закупівлю пластикових склянок і вишиванок.

Утім, за словами Леоніда Козаченка, ще не пізно «шукати по всьому світу хоча б в оренду локомотиви, яких украй не вистачає». Але, на жаль, важелів упливу на державного монополіста із залізничних перевезень у аграріїв немає.