П’ятниця, 8 листопада 2019 року № 87 (19734)
http://silskivisti.kiev.ua/19734/print.php?n=43924

  • Людина та її справа

На вахті здоров’я

Ярослав ЯЦЕВСЬКИЙ.

Київська область.

Фото автора.

З ДАВНІХ-ДАВЕН фармація базувалася не лише на знаннях, а й на милосерді і співчутті до ближнього. Досліджено, що першими аптекарями були відлюдники, ченці монастирів, які готували трав’яні настоянки, лікарські засоби й безкоштовно віддавали хворим. Тоді-то з’явилися й перші «рецепти».

Через тисячі років професія фармацевта залишається однією з найпотрібніших і найпрестижніших. У наш непростий час зі складною екологічною ситуацією обійтися без ліків, як без води і хліба, неможливо. У свідомості людей протягом багатьох століть сформувався погляд на аптеку — це місце, куди йдуть за надією, вірою, здоров’ям. І разом з тим, не секрет, що саме аптеки стають для багатьох відвідувачів майданчиком для критики негараздів у нашій державі, високих цін на ліки, доступності та якості лікування. Тож іноді їхнім працівникам не позаздриш!

Щоденно на фармацевтичну вахту здоров’я у місті Тараща виходять працівники аптеки №5. Маленький, але дружний колектив у складі завідувачки Олени Миколаївни Хом’як, фармацевтів Тетяни Андріївни Майстренко й Оксани Григорівни Москаленко мислить і працює, як єдина команда, усвідомлюючи значимість своєї справи. Вони не просто реалізовують товар, а надають фармацевтичну допомогу. Саме через те у закладу є свої постійні відвідувачі, які йдуть не тільки за ліками, а й за слушною порадою, детальним роз’ясненням.

— Особливе ставлення до літніх людей, — розповідає Олена Миколаївна. — Починаючи з квітня деякі ліки з переліку «доступних» можна придбати лише за електронним рецептом. Це нововведення наша аптека запровадила першою в місті, тому запитань від пацієнтів похилого віку не бракує: хтось нарікає на незручності, хтось не вміє користуватись мобільним телефоном. Але кожному ми готові прийти на допомогу.

Фармацевтична наука і практика постійно рухаються вперед, тому й аптекарі зобов’язані удосконалювати свої навички і знання, підвищувати кваліфікацію, мати професійну мотивацію й особисте бажання йти в ногу з часом. Саме за таким принципом і працюють тут провізори. Щодень їм доводиться обслуговувати близько 40 відвідувачів за програмою «Доступні ліки», володіти інформацією про всі медпрепарати, а їх близько двох тисяч найменувань.