Вівторок, 3 березня 2020 року № 16 (19764)
http://silskivisti.kiev.ua/19764/print.php?n=44864

  • Новини АПК

Лідери окупності

Устина ГРЕЧАНЮК.

ЯК СВІДЧАТЬ розрахунки Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки», за підсумками минулого сільськогосподарського сезону найвищий показник прибутковості — 47,2% — має просо.

За словами директора інституту академіка НААН Юрія Лупенка, позаторік ця культура також була у лідерах рентабельності (34,7%), поступаючись лише хмелю. «Але минулого сезону хмелярство посунули з п’єдесталу і просо, і жито», — констатував учений.

Щодо збитковості, то сумне лідерство залишається за виробництвом цукрових буряків (-16,3%), тоді як гречка і горох, що були в мінусі у 2018-му, торік стали прибутковими.

Вода, вода...

УПРАВЛІННЯ облводресурсів направило в Держводагентство України пропозицію про вартість транспортування дніпровської води на поливний сезон 2020 року (він зазвичай починається в квітні). Її мають намір збільшити приблизно на п’ять відсотків, щоб компенсувати витрати на зростання мінімальних зарплат з січня нинішнього року та інфляційні втрати.

Відтак овочі і фрукти влітку вчергове можуть зрости в ціні, адже здорожчання води аграрії долучать до вартості готової продукції.

Нагадаємо, що на початку лютого в Україні зросли в середньому на 15-20% — залежно від регіону — тарифи на водопостачання та водовідведення для побутових споживачів.

Споживач обирає зручність

ОСТАННІМИ роками в Україні зростає попит на напівфабрикати, тож ринок цієї продукції постійно розвивається, зростає конкуренція між її виробниками.

Найбільше українці купують м’ясні напівфабрикати. На їх частку припадає понад 95% українського ринку. Відповідно частка рибних напівфабрикатів коливається від 4 до 5%. А очолюють рейтинг популярності пельмені. Їх виробляють практично всі компанії, що спеціалізуються на замороженій продукції. Крім них, згідно з дослідженнями компанії Pro-Consulting, українці полюбляють курячі напівфабрикати, заморожені млинці і котлети. При цьому останнім часом споживач усе більше віддає перевагу не низькій ціні, а звертає увагу на якість напівфабрикату. Він хоче мати можливість швидко, без зайвої мороки приготувати смачну і безпечну для здоров’я страву.

На думку фахівців, ринок напівфабрикатів щороку збільшуватиметься. На це впливають процеси урбанізації, а також те, що все більша кількість людей досить часто харчується не вдома. Як відомо, багато закладів харчування економкласу готують страви із заморожених напівфабрикатів.