П’ятниця, 31 липня 2020 року № 57 (19805)
http://silskivisti.kiev.ua/19805/print.php?n=46223

  • З приводу

Трагічний місяць липень

Олена БЕГМА.

ЦЕЙ липень став одним із найтрагічніших за кількістю смертельних ДТП. Повідомлення МВС нагадують стрічку бойових дій.

9 липня у Дніпрі водій автомобіля Volkswagen Crafter виїхав на смугу зустрічного руху і зіткнувся з автомобілем Ford Focus. Водій і двоє пасажирів останнього загинули. 11 липня на Львівщині сталося ДТП за участі чотирьох автомобілів: двох легковиків, вантажівки і бетонозмішувача. Загинув водій легковика та ще троє осіб травмовано. 12 липня на Київщині у дорожньо-транспортній пригоді загинула ціла родина: чоловік, дружина, їхня чотирирічна донька і 10-річний син. 14-річний син у стабільно важкому стані перебуває в лікарні. 15 липня у Києві внаслідок зіткнення двох легковиків загинуло двоє осіб і одного постраждалого з тілесними ушкодженнями госпіталізовано до лікарні. 18 липня у ДТП на Одещині загинуло шестеро осіб і трьох госпіталізовано.

І це лише найрезонансніші інциденти. Загалом же ДТП траплялися чи не щодня. Винуватцями багатьох із них, як-от згаданої вище, в котрій загинула ціла родина, були водії, котрі сіли за кермо після вживання алкогольних напоїв. Як тут не згадати про те, що саме на початку липня Президент Володимир Зеленський підписав закон, що скасовує раніше запроваджену кримінальну відповідальність за керування транспортом у нетверезому стані і повертає цей вид правопорушення під юрисдикцію Кодексу про адміністративні правопорушення.

…Іще в листопаді 2018 року парламентом було ухвалено закон №2617-VIII, який передбачає кримінальну відповідальність за керування транспортом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу і швидкість реакції, а також за передавання керування транспортним засобом особі, що перебуває в такому стані. Під кримінальну статтю порапляли й ті водії, хто відмовився пройти медогляд на ступінь сп’яніння, вживав алкоголь після скоєння ДТП, зупинення поліцією і до медогляду.

Цей закон мав набути чинності ще з 1 січня 2020-го, однак парламентарі вирішили відкласти його впровадження до 1 липня. Закон запрацював, проте… був чинний всього один день. Справа в тому, що 17 червня 2020 року нардепи прийняли інший законодавчий акт, який запроваджує поняття «кримінального проступку» для таких категорій громадян і лише підвищує до 51 тисячі гривень штраф за повторне водіння у нетверезому стані. І Президент підписав новий закон, який замінив старий. У ньому кримінальної відповідальності за «нетверезе» кермування немає. Отака-от «Зе-законотворчість».

І без того у нашій країні через законодавчі «дірки» безкарними залишаються десятки тисяч п’яних водіїв — головні винуватці ДТП на дорогах. Так, за даними МВС, тільки впродовж минулого року Патрульною поліцією України було оформлено майже 120 тисяч адмінпротоколів за статтею 130-ю Кодексу України про адміністративні правопорушення — алко- і наркосп’яніння за кермом. Так ось серед них 1457 осіб уникли відповідальності за нетверезе кермування через передання судами справи на розгляд трудових колективів і громадських організацій. Іще 633 справи були закриті судами у зв’язку з так званою малозначністю діяння. Зрештою, 13 662 справи — через закінчення строку розгляду адмін­правопорушення, тому що зараз це три місяці. Дивна «лояльність» судових органів, чи не так?

А тим часом ті, кого позбавили права кермування, сплативши штраф, і надалі продовжують їздити напідпитку дорогами України і вбивати. Часом цілі родини.