Вівторок, 6 квітня 2021 року № 25 (19873)
http://silskivisti.kiev.ua/19873/print.php?n=48469

  • Про це говорять

Як відновити субсидію

Підготувала
Маргарита СИТНИК.

Пенсіонер Євген П. вирішив змінити постачальника газу і перейшов на обслуговування компанією «Нафтогаз». А незабаром йому зателефонували з районного управління соцзахисту і повідомили, що з цієї причини йому призупинено виплату субсидії…

ЩО Ж робити? Син пана Євгена роздрукував довідку про те, що його батько є клієнтом «Нафтогазу», і надіслав її в управління соцзахисту. Однак там сказали, що документа з даними про новий особовий рахунок не достатньо. Виявляється, потрібен сам договір, укладений із новим постачальником, ще й із мокрою печаткою. «Я рекомендованим листом надіслав запит у Кропивницький, де розташований офіс «Нафтогазу», і тепер чекаю на документи, аби надати їх управлінню соцзахисту, — повідав чоловік. — Коли наша влада відкрила ринок газу і закликала споживачів змінювати постачальника, то переконувала, що проблем із субсидіями не буде. Та не так сталось, як гадалось».

Євген П. за минулий місяць субсидії не отримав. На оплату опалення пішла майже вся пенсія. Утім, у соцзахисті пообіцяли, що як тільки одержать усі документи, відразу зроблять перерахунок і повернуть субсидію. Але певності у цьому в пенсіонера нема. Ця історія неабияк підкосила його як морально, так і матеріально, і він у відчаї навіть припускає, що працівники соцзахисту могли змовитись із газзбутами, аби такими чином віднадити споживачів од зміни постачальника: мовляв, люди боятимуться втратити пільги і субсидії.

Описаний випадок не поодинокий. У соцмережах чимало подібних дописів: споживачі скаржаться, що після зміни постачальника газу їм призупинили виплату пільги чи субсидії. Причина — буцімто деякі надавачі послуг, у тому числі «Нафтогаз», не надсилають органам соцзахисту списків нових абонентів і тарифи на кожен місяць, хоча відповідно до урядової постанови №848 зобов’язані це робити до 20-го числа кожного місяця. А з проголошеним владою курсом на всеосяжну «державу в смартфоні» та діджиталізацію все це й поготів має комічний вигляд: виходить, єдиної системи автоматизованого звітування про обсяги споживання газу, тарифи і нарахування субсидій досі не створено.

То чи повинен усе-таки споживач інформувати управління соцзахисту про зміну постачальника газу? Юристи пояснюють: положенням про порядок призначення житлових субсидій передбачено, що субсидіант зобов’язаний протягом 30 календарних днів поінформувати структурний підрозділ із питань соцзахисту населення про зміну надавача комунальних послуг. Краще це зробити відразу після одержання смс-повідомлення із номером особового рахунка та датою початку постачання газу новим оператором. Можна прийти в управління соцзахисту і написати відповідну заяву або надіслати її поштою. Слід указати номер особового рахунка і вид обраного тарифного пакета. Нову декларацію про доходи при цьому подавати не потрібно. Втім, ліпше попередньо зателефонувати в управління — тамтешні фахівці нададуть конкретну інформацію, це заощадить час та зусилля.

Прикметно, що обов’язкової вимоги подавати в соцзахист сам договір, укладений із новим постачальником, нема. Однак якщо ви вже йдете на прийом, то краще захопіть документ із собою. Працівники управлінь соцзахисту запевняють, що споживачеві, котрий принесе необхідні папери, зроблять перерахунок субсидії і за той місяць, коли виплата була зупинена. Однак є нюанс із ціною газу. Якщо вона в нового постачальника суттєво менша, то й субсидія відповідно «схудне», чи й зовсім не вийде її отримати.

В управліннях соцзахисту нарікають, що постачальники газу їм щомісячно дані про нових клієнтів, як того вимагають правила, не передають. Але, скажімо, «Нафтогаз» запевняє, що кожного місяця дисципліновано це робить. Проте принагідно в компанії зауважили, що й нові клієнти повинні звітувати органам соцзахисту про зміни. Для цього потрібно надіслати відповідну довідку, яку можна одержати через Telegram та Viber. Щоправда, аби це зробити, слід мати смартфон або комп’ютер і бути зареєстрованим у вищезазначених мережах. Якщо ви не «діджиталізовані», вам можуть допомогти діти чи онуки.