П’ятниця, 23 квітня 2021 року № 30 (19878)
http://silskivisti.kiev.ua/19878/print.php?n=48640

  • Візьміть до уваги

Чи можуть змусити отримувати соціальні виплати через банк?

Микола Москаленко.

З 1 вересня поточного року змінюються правила виплати пенсій та державної допомоги, і пенсіонерів та інших отримувачів соцвиплат мають перевести на банківські картки. Лише пенсіонери, що досягли 80-річного віку, люди з інвалідністю, особи, які потребують постійного стороннього догляду, та ті, хто є одержувачами соцдопомоги для осіб, які не мають права на пенсію, і допомоги на догляд, можуть обрати доставку виплати або в Укрпошті, або у банку.

ДО НАС звертаються читачі з проханням роз’яснити постанову Кабміну: чи обов’язково пенсіонер повинен обслуговуватись у банку, чи він може продовжувати отримувати, як і раніше, пенсію на пошті, не переходячи на картку?

Наголошуємо: згідно із нормативно-правовими актами, що регулюють виплату та доставку пенсій ПЕНСІОНЕР САМ ОБИРАЄ МІСЦЕ ОТРИМАННЯ ПЕНСІЇ — у відділенні Укрпошти (доставить листоноша) чи через банківську установу на платіжну картку. Для цього він має написати власноруч відповідну заяву та подати її у найближче відділення Пенсійного фонду України. Тобто коли пенсіонеру говорять, що тепер пенсію йому буде перераховувати банк на картку, а не Укрпошта, це порушення закону. Ніхто без його письмової згоди цього робити не може. Тож, якщо ви виходите на пенсію й хочете отримувати гроші вдома від листоноші, або вже одержуєте кошти на банківський рахунок, але хочете перейти на обслуговування в Укрпошту, потрібно зробити кілька простих кроків, а саме:

— заповнити заяву на отримання пенсії в Укрпошті;

— підготувати копії документів, які потрібно додати до заяви;

— подати пакет документів у найближче відділення Пенсійного фонду України;

— отримувати пенсію у відділенні або вдома від листоноші.

У період дії карантину, який встановлено на рівні держави у зв’язку з поширенням коронавірусної інфекції, змінено порядок виплати пенсії та соціальної допомоги.

Якщо отримувач коштів повідомив листоношу або працівників відділення, в якому він отримує пенсію, про захворювання або має візуальні ознаки респіраторного захворювання, то можна:

призначити іншу особу, яка буде одержувати кошти;

перенести виплату пенсії на наступний виплатний період.

У будь-якому разі потрібно поінформувати про своє рішення співробітника Укрпошти (листоношу/працівників відділення, яке обслуговує адресу проживання отримувача коштів/оператора контакт-центру Укрпошти) та надати вичерпну інформацію щодо пенсійних документів та контактних даних.