Вівторок, 17 січня 2023 року № 3 (19995)
http://silskivisti.kiev.ua/19995/print.php?n=52214

Як не піддатися на хитрощі супермаркетів і не купити зайвого

КОЖНИЙ великий магазин (наголошуємо, кожний) вдається до хитрощів, аби змусити відвідувача придбати більше продуктів, ніж той хотів, і дорожчих.

Якщо ж знати про маркетингові винаходи, то вдасться легко обійти їх, заощадивши свої кревно зароблені гроші.

Черга біля каси

Це місце ідеально підходить для того, щоб розташувати тут стенди зі смаколиками, жуйками, журналами тощо. Ви запитаєте: «Чому саме ці товари, а не крупи, фрукти, консерви?». Це невипадково. Поки ми стоїмо в черзі, встигаємо зголодніти і занудьгувати, тож хочеться взяти чого-небудь солодкого.

Просто не забувайте про те, що вдома на вас чекає сніданок/обід/вечеря, і ця шоколадка зайва.

Товар на рівні очей

Найдорожчі товари розміщують зазвичай на рівні наших очей, а дешевші — на верхніх або нижніх полицях, аби їх менше помічали і не купували. Але є один виняток: солодкі продукти зазвичай розташовують на рівні очей дітей.

Тож не забувайте звертати увагу на продукти, що лежать нижче чи вище рівня очей.

Проводиться дегустація харчів

Приємно, коли пропонують покуштувати абсолютно безкоштовно той чи інший харч, а якщо це ще й новинка, то вдвічі приємно. А ми так влаштовані, що коли нам роблять «приємне», хочемо відповісти тим же. Результатом чого і буде придбання цього товару.

Зарубка: супермаркети пропонують продегустувати той чи інший продукт не для того, щоб зробити вам приємне, а суто для отримання грошової вигоди.

Обмежена кількість

Знання покупцем того факту, що кількість товару обмежена, робить останній ще більш бажаним. Вам буде здаватися, що можете залишитися ні з чим. А придбавши цей товар, можна буде ще й похвалитися перед знайомими про таку покупку.

Купувати те чи інше варто лише в тому випадку, якщо воно вам дійсно необхідне.

Ціна «без копійки»

Ще один викрутас — ціна «без однієї копійки». Дуже часто (якщо не завжди) у супермаркетах можна побачити ціну на товар без копійки: 99 гривень 99 копійок, 349 гривень 99 копійок тощо. Число «99,99» підсвідомо здається людині значно меншим, ніж «100», тому ця хитрість вельми ефективна і користується популярністю.

Округляйте такі ціни, так буде легше (хоч і неприємно) враховувати вартість продукту.

Акції без продажу

В кожному супермаркеті є полиці з товаром, а над ним — величезний цінник. Зазвичай вказується, що те або інше продається за якою-небудь акцією або є новинкою. Насправді це не завжди так. Продавці користуються таким прийомом, для того аби швидше щось продати.

Тому не варто «кидатися» на зразки з великими барвистими цінниками. Слід вивчити ціни на решту продуктів цієї категорії.

Вузькі проходи і повільна музика

Зверніть увагу — проходи у відділах супермаркету настільки вузькі, що в них можуть уміститися тільки два візки. Це робиться навмисно, щоб змусити вас повільніше рухатися по магазину, затримуючи увагу на продуктах. З цією ж метою лунає повільна музика. Хіба ви чули де-небудь у супермаркеті запальну мелодію? Такий магазин навряд чи б міг похвалитися великим доходом.

Тут важко щось радити. Музику в магазині вам навряд чи вдасться вимкнути.

Свіжий вигляд продуктів

Є супермаркети, де щодня миють і чистять овочі та фрукти, надаючи їм «свіжого» вигляду. Це попри те, що вологі продукти швидше піддаються процесу гниття.

Тому все ж краще перевіряти моркву, апельсини тощо перед купівлею.

Хліб і набіл — у протилежному кінці магазину

Про це вже всі знають. Адже найчастіше купуємо саме хлібні й молочні продукти. А дорогою до вашої мети продавці розставляють на полицях барвисті іграшки та оголошення про розпродажі, аби не можна було б не зупинитися серед цих полиць.

Рішення тут просте: якщо йдете по молоко, йдіть і не робіть зупинок.

Квіткові салони та пекарні біля входу

 Запах свіжих квітів… Аромат свіжоспеченого хліба… аж слинка потекла. Саме на це й розрахунок.

Передбачаючи подібне, краще мати із собою заздалегідь складений список необхідних продуктів — це допоможе вам упоратись зі спокусою викинути гроші.

Магазинні візки

Перші візки з’явилися ще в 30-х роках двадцятого століття, коли їх використовували для полегшення транспортування купленого від магазину до автомобіля. Тепер же це ефективний інструмент супермаркетів. Покупці при вході до магазину вже автоматично беруть візок, попри те, що прийшли, наприклад, по батон чи крупу. А по дорозі несвідомо захоплюють інші харчі, аби «заповнити» візок.

Якщо ви насправді прийшли по два-три продукти, не варто брати візок, це суттєво допоможе вам заощадити. Візьміть ліпше кошик. А в рідкісних випадках, аби не купити зайвого, можна взяти продукти в руки, в цьому разі вам напевно не захочеться нести більший тягар, та й фізично важко це зробити.