Прийом заяв іще триває Підготувала Ця історія місяць тому «відсвяткувала» річницю і все ніяк не дійде до фіналу. Йдеться про переплачені гроші за газ, які багатьом споживачам так і не вдалося повернути. НАГАДАЄМО суть: 1 травня 2022 року майже всі домогосподарства автоматично перевели на обслуговування до Нафтогазу, оскільки жоден із газзбутів не зміг виконати нових вимог уряду. Чимало людей не знали про це й продовжували перераховувати кошти за блакитне паливо старим постачальникам, у підсумку ще й ставши боржниками перед новим (див. номер «СВ» за 6 вересня 2022 р., «Дуже дивний «баланс інтересів»). Одним із таких постраждалих є пенсіонер із Рівненщини Сергій Р. Він подав заяву на повернення переплати за газ у розмірі 5117 гривень іще торік у липні. Дотепер грошей на його рахунок не надійшло. Чоловік є інвалідом І групи по зору, перебуває на обліку через онкологічну хворобу — словом, йому й без газу проблем вистачає. Тим часом активізувався Нафтогаз: наприкінці минулого року пан Сергій отримав листи про необхідність погашення боргу. «В грудні мені погрожували, що передадуть справу до суду, — розповів чоловік. — Хоча я розраховувався за газ справно, маю всі квитанції. Але вирішив не воювати з ними. От і виходить, що заплатив двічі: газзбуту і Нафтогазу. Краще б на ЗСУ віддав ці гроші… Для мене 5117 гривень — немала сума, пенсія 4002 гривні». Часто в людей «зависають» набагато більші гроші. Зокрема, В’ячеславу М. газзбут досі не повернув майже 10 тисяч гривень. «Заяву я подавав торік 8 липня, — каже чоловік. — Документи прийняли і сказали чекати. От і досі чекаю... А тим часом одержав уже два листи від Нафтогазу, в яких повідомляють, що маю борги, погрожують зверненням до суду. Де мені взяти 10 тисяч?! Моя місячна пенсія — три тисячі гривень». А що ж колишні постачальники? Затримки із поверненням коштів вони пояснюють великим числом звернень і відповідно роботи з кожним. Крім того, процес стримують ще й неналежним чином оформлені заяви: майже кожну третю відправляли на доопрацювання через відсутність необхідних копій документів, квитанцій тощо. Траплялися й хибні звернення. Скажімо, хтось почув від сусіда чи родича, який домагається повернення коштів, та й собі написав заяву. Насправді ж переплати за цими особовими рахунками не було, проте їх розгляд забрав час. Прийом звернень колишніми постачальниками стосовно переплат іще триває. Слід написати відповідну заяву, до неї додати копію паспорта (1—6-ту і 11-ту сторінки), ідентифікаційного коду, квитанції про помилкову оплату, а також довідку з банку з реквізитами карткового рахунка. На копіях документів має бути посвідчувальний напис («Згідно з оригіналом»), підпис, прізвище, ім’я, по батькові їхнього власника й дата. Все це треба принести особисто у відділення газзбуту або надіслати листом на поштову адресу компанії. Важливо: заяву має писати власник особового рахунка, навіть якщо комірне за нього оплачували родичі чи знайомі. Втім, вони також можуть бути отримувачами переплати. Але це — лише за згодою власника, про що слід зазначити в заяві. |