Німесил поза конкуренцією Олена БЕГМА. ВІДНЕДАВНА статистичні звіти стали відображати інформацію не лише про «продуктовий кошик» пересічного українця, а й про «аптечний», куди входять лікарські засоби, дієтичні добавки та медичні вироби. Він також стрімко дорожчає. Так, за підсумками п’яти місяців цього року середня чекова вартість однієї упаковки товарів з «аптечного кошика» становила 130 грн, що на 37% більше порівняно з аналогічним періодом минулого року. Зокрема, за результатами дослідження, проведеного компанією Proxima Research, найдорожчою категорією серед товарів «аптечного кошика» нині стали дієтичні добавки: пересічна вартість однієї упаковки такого товару в чеку дорівнювала 165,9 грн. Для ліків цей показник зафіксований на рівні 149 грн, для косметики — 135,8 грн, медвиробів — 37,6 грн. Серед назв препаратів беззаперечними лідерами за обсягами продажу є Німесил, Нурофен та Ксарелто. Право на реструктуризацію кредиту ЧИМАЛО співвітчизників стали заручниками банків через узятий ще в мирний час споживчий кредит. Війна позбавила їх доходів, а когось і домівки, тож віддавати позичене нема змоги. Тим часом фінустанови продовжують нараховувати високі проценти і штрафи через несплату боргу за позику, взяту на купівлю побутової техніки, весілля, навчання дитини тощо. Верховна Рада ухвалила у цілому два законопроєкти — №9051 і №9052, спрямовані на розв’язання проблеми нарахування надмірних та непропорційно великих відсотків за споживчий кредит у споживачів із прифронтових та окупованих територій, зокрема й внутрішніх біженців. Тепер вони можуть реструктуризувати свої позики на пільгових умовах і не платити за ними до закінчення режиму воєнного стану. Цим правом наділили і тих позичальників, у сім’ях яких єдиним джерелом існування є соціальна допомога або пенсія. Парламентарі мають намір після завершення війни ухвалити новий закон задля подальшого вирішення цього питання, оскільки безробіття і безгрошів’я, посилені тяжкими обставинами, ще довго не даватимуть випростатися українцям. Відвикаємо читати? НА СЬОГОДНІ в нас налічується всього 130 діючих мережевих книгарень. «Де українці зараз можуть купити книжки? І до війни в нас було небагато книгарень — 200 на всю Україну, пересічно одна на 200 тисяч населення. Тоді як у Європі припадає одна книгарня на 20 тисяч населення», — поремствувала директорка Українського інституту книги Олександра Коваль. За її словами, протягом 2021-2022 років суттєво зменшилась і кількість видаваних в Україні назв книжок — із 21 тисячі до 9,7 тисячі, а також накладів — із 45 мільйонів до 11,6 мільйона примірників. А тепер ще менше. Сало — і те імпортне УКРАЇНСЬКІ магазини заполонили імпортні харчові продукти. Тільки торік ми імпортували продовольства на $6,3 млрд. Основним його постачальником є країни — члени ЄС. В основному це ягоди і горіхи, риба, морепродукти, алкоголь, овочі, зокрема й морожені, кава, чай, кондвироби, м’ясні паштети, ковбаси, навіть сало та птиця. Беззаперечним лідером із постачання в Україну харчів є Польща. Так, торік польський бізнес заробив на поставках до нас продовольства $881 млн. «Доволі дивно, що за таких обставин саме польські фермери здійняли галас щодо українського експорту», — зауважує експерт інформаційно-аналітичного центру «Агроперспектива» Лариса Гук. Крім того, Польща продає Україні макарони — продукцію з високою доданою вартістю, виготовлену саме з української сировини. Те ж саме стосується м’яса чи молочних продуктів. Між іншим, цього року польські фермери в рази наростили ще й поставки в нашу країну цибулі, капусти, моркви та буряків. Найпопулярніші легковики з пробігом ЗА ДАНИМИ сервісного центру МВС, минулий травень став рекордним для вторинного ринку легковиків в Україні: було укладено майже 85 тисяч угод купівлі-продажу. Отже, які автомобілі з пробігом найпоширеніші? Беззаперечним лідером продажів є Volkswagen Passat, особливо 2012 року випуску. Середня вартість автомобіля такої марки — 11 тисяч доларів, у травні власниками цієї моделі стали понад 3 тисячі українців. Далі в рейтингу, із зазначенням у дужках найпопулярнішого року випуску і пересічної вартості легковика, — Daewoo Lanos (2007, $2,7 тис.), Skoda Octavia (2007, $6,3 тис.), Volkswagen Golf (2001, $4,5 тис.), Renault Megane (2012, $8 тис.), Ford Focus (2010, $6,2 тис.), Skoda Fabia (2008, $5,1 тис.), Chevrolet Aveo (2008, $4,3 тис.), BMW 5 Series (2012, $11,59 тис.), OpeAstra (2008, $5,5 тис.). Не ведіться на хитрощі інтернет-магазинів СПІВВІТЧИЗНИКИ, які мають доступ до Всесвітньої мережі, призвичаїлися робити покупки в онлайн-магазинах. До яких тільки хитрощів не вдаються віртуальні крамниці, аби змусити покупців заплатити більше. Ось хоча б деякі з них. Нерідко перед знижкою магазини підвищують ціну на товар. А потім нібито роблять розпродаж, додаючи припис, що «товар закінчується». Також покупка може подорожчати через додані до її ціни вже в кінці приховані платежі (податки, доставка або обробка замовлення). А ще онлайн-крамниці застосовують психологічні маніпуляції. Наприклад, ставлять позначки «екслюзив» або «кількість обмежена» для створення враження, що товар є дуже цінним. Зрештою, онлайн-магазини можуть скористатися даними про покупців, щоб зробити персоналізовані пропозиції. Скажімо, якщо магазин знає, що покупець шукає конкретний товар, він саме для нього виставляє вищу ціну, ніж зазвичай на сайті… Аби не втрапити на «гачок» онлайн-крамниць, бувалі у бувальцях покупці радять дотримуватися таких правил. Перевіряйте ціну на товар в різних інтернет-магазинах. Уважно читайте подробиці оплати та доставки, аби переконатися, що немає прихованих платежів. Не дайте себе обдурити психологічними техніками. Перевіряйте рейтинг та відгуки про інтернет-магазин перед купівлею: маєте пересвідчитися, що він надійний і не вдається до шахрайства. Купимо вже після перемоги ПОВНОМАСШТАБНЕ вторгнення росії докорінно змінило образ життя більшості українців. Під його впливом свої умови диктують і гаманці. Адже у людей доходи переважно зменшилися чи й узагалі зникли через втрату роботи. Тому доводиться заощаджувати, купувати лише найнеобхідніше. Безсумнівно, у пріоритеті базові харчові продукти за доступними цінами. Здебільше це яйця, молоко, цукор, крупи, сезонні овочі та фрукти. Відклали українці «до кращих часів» і ремонт та оздоблення своїх осель. Реалізація товарів у відділах, пов’язаних із будівництвом, скоротилася на 30-70 відсотків. Але, певна річ, якщо домівка зазнала руйнації від дій російських варварів, то господарі по змозі її відновлюють: склять вікна або латають дах. Також більш ніж на третину порівняно з довоєнним часом впали продажі одягу, взуття, товарів для спорту й відпочинку, електронної побутової техніки, а також парфумерії і декоративної косметики. |