Вівторок, 2 квітня 2024 року № 14 (20058)
http://silskivisti.kiev.ua/20058/print.php?n=53883

Справи пенсійні

На запитання читачів «Сільських вістей» відповідають фахівці Пенсійного фонду України.

 

«Я отримувачка субсидії. Мій будинок обслуговує нова керуюча компанія. Щоб одержувати допомогу на оплату комуналки і надалі, про ці зміни маю повідомити ПФУ у 30-денний термін. Але на порталі ПФУ немає віконця для таких повідомлень, тільки для заяв на субсидію. Що робити? Куди повідомити про зміни, які впливають на призначення допомоги?»

Людмила БАБЕРА.

с. Бабчинці

Могилів-Подільського району

Вінницької області.

 

НА САЙТІ ПФУ є портал електронних послуг, де для кожного є особистий кабінет, куди ви можете зайти з допомогою електронно-цифрового підпису та введеного пароля до ключа і в розділі «Звернення» запитати у ПФУ те, що вас цікавить.

Тим, хто не вміє користуватися Інтернетом, відповідно до статті 5 Закону України «Про звернення громадян» (редакція від 31.12.2023), звернення може бути усним або письмовим.

Усне звернення викладається на особистому прийомі, тобто потрібно прийти до будь-якого відділення ПФУ і записатися до фахівця. Або зателефонувати до кол-центрів за номерами: 0(800) 50-37-53, (044) 281-08-70, (044) 281-08-71, (032) 297-14-12, де усне звернення записується (реєструється) посадовою особою.

Щодо письмового звернення, то воно надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи (в нашому випадку — Пенсійного фонду) особисто або через уповноважену особу, яка має довіреність від нього.

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви або скарги, прохання або вимоги. Письмове звернення має бути підписане заявником (заявниками) із зазначенням дати.

Зверніть увагу: письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення). В електронному зверненні має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування кваліфікованого електронного підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

Вам важливо написати звернення, сфотографувати або відсканувати і такий файл надіслати на електронну пошту ПФУ.

Можете безпосередньо звернутися до будь-якого відділення ПФУ чи зателефонувати туди або ж оформити ваше звернення письмово, обов’язково підписавши його.

 

«Хотів уточнити про вікову надбавку. Коли нараховуватимуться ці надбавки, в якому місяці? Якщо не помиляюсь, то обіцяли в кінці 2023 року, але нарахувань не було, не можу знайти про це інформації».

Осип БУЧАЦЬКИЙ.

м. Свалява

Закарпатської області.

 

КОМПЕНСАЦІЙНА виплата особам, які досягли віку 80 років, була запроваджена ще у квітні 2020 року. Згодом з’явилося підвищення для осіб у віці 75-79 років. Останніми були особи у віці 70-74 роки, їм підвищення почали встановлювати з жовтня 2022 року.

Встановлюється підвищення з дати, коли людина досягає певного пенсійного віку. Якщо 70 років людині виповнилося в середині місяця, то з дня народження їй встановлять доплату лише за пів місяця, в розмірі приблизно 150 гривень, а вже з березня додадуть надбавку за повний місяць — 300 гривень. Якщо людині виповнюється 75 років, то пенсія збільшується ще на 156 гривень (замість 300 встановлюють 456 грн). Якщо людині виповнюється 80 років, то пенсію збільшують ще на 114 гривень (замість 456 — 570 грн).

Утім, трапляються випадки, коли людина не відчуває підвищення, навіть коли досягла певного віку. Це залежить від виду пенсій та її структури. На жаль, у деяких випадках при перерахунку одну надбавку можуть додати, а іншу зняти. Тобто відбувається перерозподіл складових пенсій, а її загальний розмір не змінюється.